Οι εικονικές τράπεζες είναι εδώ! Το τραπεζικό τοπίο υφίσταται ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς τα παραδοσιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (FI) αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και τις τεχνολογικές εξελίξεις. Η πρόσφατη ανακοίνωση της Santander για τα σχέδια της να ξεκινήσει την ψηφιακή της τράπεζα, Openbank, στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Μεξικό το δεύτερο εξάμηνο του 2024 υπογραμμίζει τον επιταχυνόμενο ρυθμό αυτής της αλλαγής.
Επιπλέον, αυτή η κίνηση με τις εικονικές τράπεζες αντανακλά ευρύτερες τάσεις που διαμορφώνουν τον χρηματοπιστωτικό τομέα, με γνώμονα τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τη μεταβαλλόμενη δυναμική της αγοράς. Η εξάπλωση των smartphone και άλλων ψηφιακών συσκευών, για παράδειγμα, έχει δώσει στους χρήστες τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους οποτεδήποτε, οπουδήποτε, οδηγώντας σε αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες ψηφιακής τραπεζικής που προσφέρουν ταχύτητα, βελτιωμένη ασφάλεια και εξατομικευμένες εμπειρίες.
Για τις τράπεζες, η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών φέρνει βελτιώσεις στη λειτουργική αποτελεσματικότητα, τη μείωση του κόστους και την πρόσβαση σε νέα τμήματα πελατών, για να μην αναφέρουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες ροές εσόδων. Ο Michael Haney, επικεφαλής στρατηγικής προϊόντων στην Galileo Financial Technologies, συζήτησε αυτή την ψηφιακή αλλαγή σε μια πρόσφατη συνέντευξη με την PYMNTS, επισημαίνοντας τρεις βασικές τάσεις: ευελιξία στις αλληλεπιδράσεις πελατών-τραπεζών, προσβασιμότητα σε πολλαπλές πλατφόρμες και ζήτηση για εξατομικευμένες υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ατομικές ανάγκες .
«Βλέπουμε μια διάβρωση των φυσικών λογαριασμών σε εικονικούς που όχι μόνο μειώνουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για την τράπεζα, αλλά επιτρέπουν επίσης την απελευθέρωση δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων που βοηθούν στην εξατομίκευση των τιμών, των πιστωτικών αποφάσεων και των προσφορών μάρκετινγκ και κάθε είδους συστάσεων », είπε ο Haney.
Οι τεχνολογίες οδηγούν τον μετασχηματισμό
Αρκετές βασικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της μηχανικής μάθησης (ML), διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού των τραπεζών. Τα ευρήματα που περιγράφονται λεπτομερώς στην «Αναφορά της σειράς Digital-First Banking Tracker® Series» του Απριλίου αποκαλύπτουν ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα των ηγετών στον χρηματοοικονομικό τομέα αξιοποιούν την τεχνολογία AI σε διάφορες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης απάτης, της διαχείρισης κινδύνου και της αυτοματοποίησης.
Επιπλέον, περισσότερο από το 40% των τραπεζικών στελεχών βλέπουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης να εξορθολογίσει την ενσωμάτωση πελατών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών «γνωρίζω τον πελάτη» (KYC), ενώ το 25% στοχεύει στη βελτίωση των εμπειριών των πελατών με την τεχνητή νοημοσύνη.