14.6 C
Athens
Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024

Θόρυβος αεροπλάνο: Πώς η έκθεση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου;

Έρευνες έχουν δείξει ότι ο θόρυβος από τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα που πετούν από πάνω είναι πολύ πιο ενοχλητικός για τους ανθρώπους από ό,τι ο θόρυβος από άλλους τρόπους μεταφοράς, και ένας αυξανόμενος όγκος ερευνών υποδηλώνει ότι ο θόρυβος των αεροσκαφών συμβάλλει επίσης σε αρνητικά αποτελέσματα για την υγεία. Μια από τις πιο πρόσφατες μελέτες, με επικεφαλής τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Βοστώνης (BUSPH) και το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον (OSU) δείχνει ότι ο θόρυβος του αεροπλάνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιομεταβολικών ασθενειών, ένα σύμπλεγμα καταστάσεων όπως:

aeroplano 1

 

  • καρδιακή προσβολή,
  • εγκεφαλικό,
  • διαβήτης
  • και υπέρταση

 

Δημοσιευμένη στο περιοδικό Environment International, η μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που εκτέθηκαν σε επίπεδα θορύβου αεροπλάνου στα 45 dB ή περισσότερο είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν υψηλότερο αυτοαναφερόμενο δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), με τις υψηλότερες μετρήσεις ΔΜΣ να συνδέονται με τα επίπεδα θορύβου αεροσκαφών, στα 55 dB ή παραπάνω. Η έκθεση στον θόρυβο του αεροπλάνου στα 45 dB ή παραπάνω σχετίστηκε επίσης με υψηλότερο ΔΜΣ στη μέση έως την όψιμη ενήλικη ζωή από την πρώιμη ενήλικη ζωή. Για σύγκριση, ο ήχος ενός ψίθυρο είναι 30 dB, η ρύθμιση βιβλιοθήκης είναι 40 dB και μια τυπική συνομιλία στο σπίτι είναι 50 dB.

Ο ΔΜΣ είναι ένας δείκτης της γενικής παχυσαρκίας, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε καρδιομεταβολικά νοσήματα, καθώς και σε μια σειρά άλλων προβλημάτων υγείας. Η μελέτη είναι η πρώτη που διερευνά μια σύνδεση μεταξύ της έκθεσης στον θόρυβο των αεροσκαφών και της παχυσαρκίας σε εθνικό επίπεδο στις Ηνωμένες Πολιτείες. προηγούμενες μελέτες σχετικά με αυτό το θέμα επικεντρώθηκαν στους ευρωπαϊκούς πληθυσμούς και τα αποτελέσματα διέφεραν.

«Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει ότι ο θόρυβος των αεροσκαφών μπορεί να αυξήσει τις αντιδράσεις στο στρες και να διαταράξει τον ύπνο, αλλά υπάρχουν μικτές ενδείξεις οποιασδήποτε σχέσης με τον δείκτη μάζας σώματος», λέει ο επικεφαλής της μελέτης και αντίστοιχος συγγραφέας Δρ Μάθιου Μπόζιγκαρ, επίκουρος καθηγητής επιδημιολογίας στο OSU. «Εκπλαγήκαμε όταν είδαμε μια αρκετά ισχυρή σχέση μεταξύ του θορύβου των αεροσκαφών και του υψηλότερου δείκτη μάζας σώματος μεταξύ των γυναικών στις ΗΠΑ». Αυτά τα νέα ευρήματα υπογραμμίζουν τον ρόλο του περιβάλλοντος στον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

«Η παχυσαρκία έχει στιγματιστεί πολύ, αλλά αυτό που είναι σημαντικό να θυμόμαστε είναι ότι συνδέεται με κακά αποτελέσματα καρδιομεταβολικής υγείας και ότι έχει ισχυρούς περιβαλλοντικούς παράγοντες», λέει ο Δρ Μποζιγκάρ. «Αυτό είναι αποκαρδιωτικό, αλλά και πολλά υποσχόμενο, υπό την έννοια ότι θα μπορούσαμε ενδεχομένως να θεσπίσουμε πολιτικές για τον μετριασμό αυτών των παραγόντων της παχυσαρκίας».

Για τη μελέτη, ο Δρ. Bozigar και οι συνεργάτες του εξέτασαν την έκθεση στο θόρυβο του αεροπλάνου και τον αυτοαναφερόμενο ΔΜΣ και άλλα μεμονωμένα χαρακτηριστικά μεταξύ σχεδόν 75.000 συμμετεχόντων που ζούσαν περίπου 90 από τα μεγάλα αεροδρόμια των ΗΠΑ. Οι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν από το Nurses’ Health Studies (NHS), συνεχιζόμενες, προοπτικές μελέτες γυναικών νοσοκόμων στις ΗΠΑ που έχουν συμπληρώσει ερωτηματολόγια ανά διετία από τις δεκαετίες του 1970 και του 1980.

Η ομάδα εξέτασε τα επίπεδα θορύβου αεροσκαφών κάθε πέντε χρόνια από το 1995 έως το 2010, χρησιμοποιώντας μια εκτίμηση ημέρας-νύχτας (DNL) που καταγράφει το μέσο επίπεδο θορύβου σε μια περίοδο 24 ωρών και εφαρμόζει μια προσαρμογή 10 dB για τον θόρυβο αεροσκαφών που εμφανίζεται τη νύχτα, όταν το φόντο ο θόρυβος είναι χαμηλός. Το τρέχον όριο που σχετίζεται με την πολιτική για σημαντικές επιπτώσεις θορύβου είναι πάνω από 65 dB DNL. Η ομάδα αξιολόγησε μετρήσεις ΔΜΣ σε πολλαπλά κατώφλια κάτω από αυτό (λιγότερο από 45 dB, 45–54 dB, 55 dB και άνω, και συνεχή έκθεση στα 45 dB ή παραπάνω) για τις γεωκωδικοποιημένες διευθύνσεις κατοικίας των νοσηλευτών.

Αν και η ομάδα αναγνωρίζει ότι ο ΔΜΣ είναι μια μη βέλτιστη μέτρηση, η ανεξάρτητη και ισχυρή σχέση μεταξύ μεγαλύτερης έκθεσης στο θόρυβο αεροσκαφών και υψηλότερου ΔΜΣ που παρατήρησαν είναι αξιοσημείωτη. Υπήρχαν επίσης περιφερειακές διαφορές, με ισχυρότερους συσχετισμούς μεταξύ των συμμετεχόντων στη Δυτική Ακτή και εκείνων που ζουν σε άνυδρες συνθήκες.

aeroplano

«Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε γιατί είδαμε αυτές τις περιφερειακές παραλλαγές, αλλά ένας λόγος μπορεί να σχετίζεται με την εποχή της περιφερειακής ανάπτυξης, τα χαρακτηριστικά του κτιρίου και το κλίμα που μπορεί να επηρεάσουν παράγοντες όπως η ηλικία στέγασης, ο σχεδιασμός και το επίπεδο μόνωσης», λέει η μελέτη. συγγραφέας Δρ. Junenette Peters, αναπληρώτρια καθηγήτρια περιβαλλοντικής υγείας στο BUSPH. «Οι περιφερειακές διαφορές στη θερμοκρασία και την υγρασία μπορεί να επηρεάσουν συμπεριφορές όπως το άνοιγμα παραθύρων, οπότε ίσως οι συμμετέχοντες στη μελέτη που ζούσαν στη Δύση ήταν περισσότερο εκτεθειμένοι στον θόρυβο των αεροσκαφών λόγω των ανοιχτών παραθύρων ή του τύπου στέγασης, που επέτρεπε περισσότερο θόρυβο να διεισδύσει».

Ομοίως, οι ισχυρότερες συσχετίσεις που παρατηρούνται σε ξηρά κλίματα, πολλά από τα οποία βρίσκονται επίσης στις δυτικές ΗΠΑ, μπορεί να σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο ο θόρυβος ταξιδεύει κάτω από διάφορες ατμοσφαιρικές συνθήκες, λέει ο Δρ Peters. Η μελλοντική έρευνα θα πρέπει να διερευνήσει περαιτέρω αυτή τη σχέση μεταξύ της έκθεσης στο θόρυβο των αεροσκαφών και της παχυσαρκίας, καθώς και τις ευρύτερες ανισότητες στην έκθεση στον περιβαλλοντικό θόρυβο, ιδιαίτερα μεταξύ άλλων πληθυσμών.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα