18.1 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024

Εκπαίδευση Αλτσχάιμερ: Μαθήματα εκπαίδευσης ενηλίκων κατά του Αλτσχάιμερ

Οι ηλικιωμένοι που παρακολουθούν μαθήματα εκπαίδευσης ενηλίκων μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο για άνοια, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με ιαπωνική έρευνα. Οι μεσήλικες και οι ηλικιωμένοι σε τάξεις εκπαίδευσης ενηλίκων είχαν 19% χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν άνοια μέσα σε πέντε χρόνια, διαπίστωσαν οι ερευνητές.

pazl ilikiomenoi mnimi

«Βρήκαμε επίσης ότι η απόδοση του μη λεκτικού συλλογισμού διατηρήθηκε καλά στους ενήλικες που παρακολουθούσαν μαθήματα εκπαίδευσης, ακόμη και μετά την προσαρμογή για γενετικούς παράγοντες και βασική απόδοση», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Hikaru Takeuchi. Για να εξηγήσει αυτά τα ευρήματα, ο Takeuchi υπέθεσε ότι η διατήρηση του εγκεφάλου ενεργού μπορεί να έχει μια βιολογική επίδραση στο σώμα που προστατεύει από τη γνωστική (νοητική) έκπτωση.

«Οι πνευματικές δραστηριότητες μπορεί να έχουν θετική επίδραση στο νευρικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να αποτρέψει την άνοια», είπε. Όμως, τόνισε ο Takeuchi, αυτή η μελέτη παρατήρησης δεν αποδεικνύει ότι είναι οι ίδιες οι τάξεις που μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας. Απαιτούνται τυχαιοποιημένες δοκιμές για την επαλήθευση της αιτίας και του αποτελέσματος. Για τη μελέτη, ο Takeuchi και η συνάδελφός του Δρ. Ryuta Kawashima ανέλυσαν δεδομένα για περισσότερα από 282.000 άτομα που ήταν μέλη της UK Biobank μεταξύ 2006 και 2010. Οι συμμετέχοντες ήταν ηλικίας 40 έως 69 ετών.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το 1% των συμμετεχόντων εμφάνισε άνοια. Οι Takeuchi και Kawashima διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που παρακολουθούσαν μαθήματα ενηλίκων στην αρχή της μελέτης είχαν 19% χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν άνοια, σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που δεν είχαν. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι ενήλικες μαθητές είχαν καλύτερες μη λεκτικές συλλογιστικές δεξιότητες, καθώς και καλύτερη ρευστή νοημοσύνη. Αυτό αναφέρεται στην ικανότητα αφηρημένης σκέψης, γρήγορης λογικής και επίλυσης νέων προβλημάτων.

Μετά την ανασκόπηση των ευρημάτων, η Claire Sexton της Ένωσης Αλτσχάιμερ σημείωσε ότι πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τον κίνδυνο για γνωστική έκπτωση και άνοια. “Μερικοί, όπως η ηλικία μας, δεν μπορούν να τροποποιηθούν. Άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των επιπέδων εκπαίδευσης, της σωματικής δραστηριότητας, της διατροφής και της αγγειακής υγείας, μπορούν να τροποποιηθούν”, επεσήμανε. «Υπάρχουν ενδείξεις ότι τέτοιοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας». Τα τμήματα ενηλίκων μπορεί πράγματι να είναι προστατευτικά, είπε ο Sexton.

«Μπορεί η γνωστική δραστηριότητα να έχει άμεσα ευεργετικά αποτελέσματα στον εγκέφαλο ή να κάνει τον εγκέφαλο πιο ανθεκτικό στις αλλαγές που μπορεί να συμβούν με τη γήρανση ή τις ασθένειες», είπε ο Sexton. «Αλλά μπορεί τα άτομα που συμμετέχουν σε μαθήματα εκπαίδευσης ενηλίκων να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο για άλλους λόγους». Για παράδειγμα, μπορεί να έχουν ωφεληθεί από περισσότερη εκπαίδευση ή υψηλότερη οικονομική θέση. Ή, μπορεί να είναι πιο δραστήριοι σωματικά ή να έχουν αυξημένη κοινωνική επαφή λόγω των αλληλεπιδράσεων μέσα στις τάξεις τους, πρόσθεσε.

«Η έρευνα εξακολουθεί να εξελίσσεται, αλλά υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι άνθρωποι μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο γνωστικής έκπτωσης κάνοντας βασικές αλλαγές στον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής σε τακτική σωματική δραστηριότητα, του μη καπνίσματος, της προστασίας του κεφαλιού από τραυματισμούς και της διατήρησης της καλής υγείας της καρδιάς», είπε ο Sexton. . «Είναι πιθανό να μην είναι ένα πράγμα, αλλά να ενσωματώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις πιο υγιεινές συνήθειες στη ζωή μας καθώς μεγαλώνουμε, με αποτέλεσμα έναν γενικό τρόπο ζωής υγιή για τον εγκέφαλο».

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για την άνοια, ένας υγιεινός τρόπος ζωής μπορεί να είναι το καλύτερο που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι, είπε η Δρ Marzena Gieniusz, γηριατρός στο Northwell Health στο New Hyde Park, N.Y. «Ως γηριατρός που είναι παθιασμένος με τη γνωστική υγεία, ενθουσιάζομαι όταν βλέπω στοιχεία που υποστηρίζουν παρεμβάσεις που μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης άνοιας ή ακόμα και να επιβραδύνουν τη γνωστική έκπτωση», είπε.

varos ilikiomenoi

Επειδή οι αποτελεσματικές θεραπείες για την άνοια που είναι πρακτικές και κάνουν ουσιαστική διαφορά δεν είναι ακόμα διαθέσιμες, «τα εργαλεία που έχουμε και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε για την πρόληψη της νόσου είτε για τη διαχείριση της νόσου όταν εμφανιστεί είναι ακόμη πιο επιτακτικά», είπε ο Gieniusz. «Έχοντας περισσότερα στοιχεία που υποστηρίζουν τα οφέλη των μαθημάτων εκπαίδευσης ενηλίκων ως τρόπο πρόκλησης του εγκεφάλου, [και] οικοδόμησης γνωστικής δύναμης, μας δίνει περισσότερη ελπίδα και σιγουριά ότι υπάρχουν πράγματα που μπορούμε ακόμα να κάνουμε για να βελτιστοποιήσουμε την ποιότητα ζωής των ασθενών και των αγαπημένων τους για όσο μπορούμε – αυτό κάνει τη διαφορά», πρόσθεσε.

 

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα