15 C
Athens
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025

VR-haptic: Οι προκλήσεις της στην οδοντιατρική εκπαίδευση

Μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα σε 156 ιδρύματα αποκαλύπτει έντονο ενδιαφέρον για την τεχνολογία VR-απτικής για την οδοντιατρική εκπαίδευση, ωστόσο σημαντικά εμπόδια εμποδίζουν την ευρεία υιοθέτησή της. Η μελέτη διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας και δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Dental Medicine.

dontia

Συνδυάζοντας την εικονική πραγματικότητα με την ανατροφοδότηση δύναμης, η τεχνολογία VR-απτικής γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένη στην οδοντιατρική εκπαίδευση, όπου συμπληρώνει τις παραδοσιακές προκλινικές μεθόδους εκπαίδευσης δεξιοτήτων χεριών. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να κατανοηθούν οι αντιλήψεις και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών οδοντιάτρων σχετικά με την αποδοχή και την εφαρμογή της VR-απτικής στην οδοντιατρική εκπαίδευση, καθώς και να συλλεχθούν προτάσεις για βελτιώσεις του συστήματος.

Πάνω από το ένα τρίτο των 387 ερωτηθέντων (35%) ανέφεραν τεχνικούς περιορισμούς στα τρέχοντα συστήματα, όπως η ανεπαρκής απτική ακρίβεια και οι περιορισμένες διαδικαστικές επιλογές, που υπονομεύουν τη μεταφορά δεξιοτήτων στην πραγματική φροντίδα των ασθενών. Οι οικονομικοί περιορισμοί ήταν ένα άλλο σημαντικό εμπόδιο, με το 28% των ιδρυμάτων να αγωνίζονται να αντέξουν οικονομικά τις συσκευές, οδηγώντας σε ελλείψεις και περιορισμένη πρόσβαση των φοιτητών.

Η αντίσταση στην αλλαγή παραμένει επίσης: το 24% σημείωσε χαμηλή αποδοχή μεταξύ εκπαιδευτικών και φοιτητών, λόγω διαταραχών στις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Επιπλέον, το 13% επεσήμανε τις χρονοβόρες προσαρμογές των προγραμμάτων σπουδών και τις απαιτήσεις εκπαίδευσης ως κρίσιμα εμπόδια.

dontia1

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, οι συγγραφείς προτείνουν περαιτέρω ανάπτυξη υλικού και λογισμικού, αναζήτηση καινοτομιών μείωσης του κόστους και παροχή στοχευμένης εκπαίδευσης διδακτικού προσωπικού για την επίδειξη των εκπαιδευτικών οφελών της εικονικής πραγματικότητας-απτικής. Επισημαίνουν ότι η μελλοντική επιτυχία εξαρτάται από τη διεπιστημονική συνεργασία -ιδίως μεταξύ της επανορθωτικής οδοντιατρικής, της προσθετικής και της ενδοδοντικής- για την ανάπτυξη ρεαλιστικών, ειδικών για κάθε κλάδο σεναρίων εκπαίδευσης.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα