Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ); Τι υποστηρίζουν τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα για τη ΔΑΦ; Τι είναι η Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Συμπεριφοράς και ποιες τεχνικές μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο ειδικά για επαγγελματίες που υποστηρίζουν μαθητές και μαθήτριες με ΔΑΦ.
Είναι πολλά τα ερωτήματα τα οποία καλούνται καθημερινά να απαντήσουν οι επαγγελματίες που εργάζονται με παιδιά με ΔΑΦ. Ερωτήματα τα οποία θα τους βοηθήσουν στον τρόπο που εργάζονται, υποστηρίζοντας τα ίδια τα παιδιά, αλλά θα δώσουν και μια καλύτερη εικόνα στις οικογένειές τους. Έχοντας αυτά ως βάση και με αφορμή την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση στο έργο του Εργαστηρίου Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), σχεδιάστηκαν οι θεματικές ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που έχει στόχο την επιμόρφωση ειδικών παιδαγωγών, θεραπευτών και επαγγελματιών ψυχικής υγείας.
Μάθετε ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΔΑΦ κατά την ένταξή τους στο σχολικό πλαίσιο και με ποιους τρόπους μπορείτε να τα υποστηρίξετε αποτελεσματικά. Ανακαλύψτε ακόμα πώς σχετίζονται η Θεωρία του Νου και οι Επιτελικές Λειτουργίες με τις δυσκολίες των μαθητών με ΔΑΦ, καθώς και τους τρόπους παρέμβασης, ώστε να μπορέσετε να προσεγγίσετε με ολιστικό τρόπο τις ανάγκες τους.
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, θα έχετε την ευκαιρία να διευρύνετε τις γνώσεις σας γύρω από τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και θα μπορέσετε να παρέμβετε με πιο συστηματικό τρόπο στις πολύπλευρες ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους, ενώ ταυτόχρονα θα λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης του προγράμματος.
Η διάχυση της επιστημονικά τεκμηριωμένης γνώσης και η ευαισθητοποίηση σε καλές πρακτικές ενισχύει την ολόπλευρη υποστήριξη των παιδιών με ΔΑΦ και οδηγεί στη δημιουργία μιας κοινωνίας ισότητας, χωρίς διακρίσεις.