8.2 C
Athens
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024

Το VR βοηθά στην ανάκτηση του ελέγχου των άκρων μετά από εγκεφαλικούς τραυματισμούς

Η βελτίωση μετά από εγκεφαλική βλάβη είναι σκληρή δουλειά ακόμα και με τη βοήθεια του VR. Οι επιζώντες χρειάζονται θεραπεία για να βοηθήσει τον εγκέφαλο να θεραπεύσει. Αλλά η θεραπεία μπορεί να είναι βαρετή και επαναλαμβανόμενη. Αυτό σημαίνει ότι οι επιζώντες δεν κάνουν πάντα τόση θεραπεία όση χρειάζονται.

egkefalikos traumatismos vr

Για να κάνει τη θεραπεία πιο ελκυστική, η αυστραλιανή εταιρεία Neuromersiv δημιούργησε το Ulysses VR Upper Limb Therapy System. Χρησιμοποιώντας ένα ασύρματο ακουστικό εικονικής πραγματικότητας (VR), οι επιζώντες εγκεφαλικού τραυματισμού μπορούν να κάνουν θεραπεία εκτελώντας δραστηριότητες που βασίζονται σε ανταμοιβές, ως παιχνίδια σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα.

Ένα καθηλωτικό περιβάλλον

«Μόλις το άτομο φορέσει το ακουστικό, βυθίζεται εντελώς», λέει ενθουσιασμένος ο CEO Anshul Dayal. «Όπως συμβαίνει με τους παίκτες, η ντοπαμίνη μπαίνει και θέλουν να συνεχίσουν. Έτσι, το VR δημιουργεί το κίνητρο για να συνεχίσετε να κάνετε τη θεραπεία σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη αποκατάσταση της λειτουργίας.

Το λογισμικό Ulysses VR είναι διαθέσιμο για αγορά στην Αυστραλία και τη Βρετανία. «Είμαι περήφανος που το μεταφέραμε στην αγορά. Βλέπουμε ανθρώπους να το χρησιμοποιούν και να μας δίνουν θετικά σχόλια», λέει ο Anshul.

Φορετό γάντι

Ως μέρος του συστήματος θεραπείας Ulysses, η Neuromersiv έχει επίσης αναπτύξει ένα φορητό γάντι για τα χέρια και τα χέρια. Το γάντι βοηθά τους χρήστες να ενεργοποιήσουν τους μυς τους και να λαμβάνουν αισθητηριακή ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο από περιβάλλοντα VR. Συνδυάζει δύο τρόπους θεραπείας με το λογισμικό VR.

Η θεραπεία με λειτουργική ηλεκτρική διέγερση (FES) βοηθά τους επιζώντες εγκεφαλικού τραυματισμού να ενεργοποιήσουν τους μύες που δεν μπορούν να κινήσουν. Τα ηλεκτρόδια στο γάντι στέλνουν μικρά ηλεκτρικά ρεύματα μέσω βασικών σημείων στους μύες του αντιβραχίου για να διεγείρουν την έκταση και την κάμψη.

Νέα νευρωνικά μονοπάτια

«Αν ο επιζών προσπαθεί να βουρτσίσει τα δόντια του στην εικονική πραγματικότητα, αλλά απλά δεν μπορεί να πιάσει την εικονική οδοντόβουρτσα, το FES μπορεί να βοηθήσει με τη δράση αρπαγής διεγείροντας την κάμψη του καρπού και των δακτύλων», εξηγεί ο Anshul.

«Αυτή η διέγερση δημιουργεί έναν βρόχο ανάδρασης που μπορεί να είναι καταλύτης για τον εγκέφαλο να σχηματίσει νέες νευρικές οδούς για να ανακτήσει τη χαμένη λειτουργία. Αυτό αναφέρεται συχνά ως νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου και είναι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη λειτουργική αποκατάσταση».

Αισθητηριακή ανατροφοδότηση

Η ομάδα συνδυάζει επίσης την απτική ανάδραση, ή απτικά, με το γάντι. Για παράδειγμα, όταν οι χρήστες βουρτσίζουν τα δόντια τους σε εικονική πραγματικότητα, έχουν ένα εφέ δόνησης στα δάχτυλά τους.

«Ο στόχος είναι να ενισχυθεί η αισθητηριακή ανατροφοδότηση γιατί αυτό βοηθά τον εγκέφαλο να αρχίσει να αναγνωρίζει το άκρο των άκρων των δακτύλων», μας λέει ο Anshul. «Όταν το άτομο σταματήσει να κάνει αυτή τη δουλειά, εξακολουθεί να αισθάνεται μυρμήγκιασμα στα άκρα των δακτύλων. Αυτό βοηθά στην επανενεργοποίηση αυτών των νευρωνικών συνδέσεων».

«Χτίζουμε ένα σύστημα που έχει πολλαπλά επίπεδα. Ο συνδυασμός των οπτικών και των αισθητηριακών πτυχών θα μπορούσε να βελτιώσει τη λειτουργική αποκατάσταση», καταλήγει ο Anshul. «Πιστεύουμε ότι είμαστε η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που συνδυάζει FES, απτικά και εικονική πραγματικότητα».

vr trauma egkefalos

Τεχνικές προκλήσεις

Η ομάδα έπρεπε να ξεπεράσει τεχνικές προκλήσεις για να το πετύχει. Οι κάμερες στα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας παρακολουθούν τα χέρια των χρηστών καθώς κάνουν θεραπεία. Το πρώτο πρωτότυπο της ομάδας είχε σχέδιο εξωσκελετού που εμπόδιζε την παρακολούθηση χεριών και τη συνολική χρηστικότητα. Αυτό βελτιώθηκε μέσω δοκιμών χρηστών και τροποποιήσεων σχεδιασμού.

«Για το FES, δημιουργήσαμε ένα μανίκι με ρυθμιζόμενα ηλεκτρόδια για να τυλίγουμε στο αντιβράχιο», λέει ο Anshul. «Για τους απτικούς, δημιουργήσαμε ένα μοναδικό σύστημα από καλύμματα δακτύλων που συνδέονται με μαλακά και λεπτά καλώδια. Πηγαίνει πάνω από το χέρι και δεν παρεμβαίνει στην παρακολούθηση. «Η επόμενη πρόκληση ήταν η δημιουργία μιας ασύρματης μονάδας ελέγχου για το γάντι που ήταν συμπαγής και ελαφριά».

 

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα