11.3 C
Athens
Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024

Al: Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται ήδη στα νοσοκομεία μας – 5 σοβαρές ανησυχίες των ανθρώπων

Al: Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) χρησιμοποιείται ήδη στην υγειονομική περίθαλψη.Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναζητήσει μοτίβα σε ιατρικές εικόνες για να βοηθήσει στη διάγνωση της νόσου.Μπορεί να βοηθήσει στην πρόβλεψη του ποιος σε μια νοσοκομειακή πτέρυγα μπορεί να επιδεινωθεί.Μπορεί να συνοψίσει γρήγορα τις ιατρικές ερευνητικές εργασίες για να βοηθήσει τους γιατρούς να παραμένουν ενημερωμένοι με τα πιο πρόσφατα στοιχεία.Αυτά είναι παραδείγματα τεχνητής νοημοσύνης που λαμβάνουν ή διαμορφώνουν αποφάσεις που έλαβαν προηγουμένως οι επαγγελματίες υγείας.

al b

Περισσότερες εφαρμογές αναπτύσσονται. Αλλά τι σκέφτονται οι καταναλωτές για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην υγειονομική περίθαλψη; Και πώς θα πρέπει οι απαντήσεις τους να διαμορφώσουν πώς θα χρησιμοποιηθεί στο μέλλον; Τι πιστεύουν οι καταναλωτές; Τα συστήματα AI εκπαιδεύονται να αναζητούν μοτίβα σε μεγάλες ποσότητες δεδομένων. Με βάση αυτά τα μοτίβα, τα συστήματα AI μπορούν να κάνουν συστάσεις, να προτείνουν διαγνώσεις ή να ξεκινήσουν ενέργειες. Μπορούν ενδεχομένως να μαθαίνουν συνεχώς, βελτιώνοντας τις εργασίες τους με την πάροδο του χρόνου. Αν συγκεντρώσουμε διεθνή στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των δικών μας και άλλων, φαίνεται ότι οι περισσότεροι καταναλωτές αποδέχονται τη δυνητική αξία της τεχνητής νοημοσύνης στην υγειονομική περίθαλψη. Αυτή η τιμή θα μπορούσε να περιλαμβάνει, για παράδειγμα, την αύξηση της ακρίβειας των διαγνώσεων ή τη βελτίωση της πρόσβασης στην περίθαλψη. Επί του παρόντος, αυτά είναι σε μεγάλο βαθμό πιθανά, παρά αποδεδειγμένα, οφέλη. Αλλά οι καταναλωτές λένε ότι η αποδοχή τους είναι υπό όρους. Εξακολουθούν να έχουν σοβαρές ανησυχίες.

Λειτουργεί η AI;

Μια βασική προσδοκία είναι ότι τα εργαλεία AI θα πρέπει να λειτουργούν καλά. Συχνά, οι καταναλωτές λένε ότι η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσο καλή όσο ένας γιατρός ανθρώπου στις εργασίες που εκτελεί. Λένε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τεχνητή νοημοσύνη εάν αυτό οδηγεί σε περισσότερες εσφαλμένες διαγνώσεις ή ιατρικά λάθη.

Ποιος είναι υπεύθυνος εάν η AI κάνει λάθος;

Οι καταναλωτές ανησυχούν επίσης ότι εάν τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης παράγουν αποφάσεις – όπως διαγνώσεις ή σχέδια θεραπείας – χωρίς ανθρώπινη συνεισφορά, μπορεί να είναι ασαφές ποιος ευθύνεται για τα σφάλματα. Έτσι, οι άνθρωποι συχνά θέλουν οι κλινικοί γιατροί να παραμένουν υπεύθυνοι για τις τελικές αποφάσεις και για την προστασία των ασθενών από βλάβες.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει την υγειονομική περίθαλψη λιγότερο δίκαιη;

Εάν οι υπηρεσίες υγείας εισάγουν ήδη διακρίσεις, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να μάθουν αυτά τα πρότυπα από δεδομένα και να επαναλάβουν ή να επιδεινώσουν τη διάκριση. Έτσι, η τεχνητή νοημοσύνη που χρησιμοποιείται στην υγειονομική περίθαλψη μπορεί να επιδεινώσει τις ανισότητες στην υγεία. Στις μελέτες μας οι καταναλωτές είπαν ότι αυτό δεν είναι εντάξει.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα απανθρωποποιήσει την υγειονομική περίθαλψη;

Οι καταναλωτές ανησυχούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη αφαιρέσει τα «ανθρώπινα» στοιχεία από την υγειονομική περίθαλψη, λέγοντας σταθερά ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να υποστηρίζουν αντί να αντικαθιστούν τους γιατρούς. Συχνά, αυτό συμβαίνει επειδή η τεχνητή νοημοσύνη θεωρείται ότι στερείται σημαντικών ανθρώπινων χαρακτηριστικών, όπως η ενσυναίσθηση. Οι καταναλωτές λένε ότι οι επικοινωνιακές δεξιότητες, η φροντίδα και το άγγιγμα ενός επαγγελματία υγείας είναι ιδιαίτερα σημαντικές όταν αισθάνονται ευάλωτοι.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα αποδυναμώσει τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας;

Οι καταναλωτές εκτιμούν τους ιατρούς και την πείρα τους. Στην έρευνά μας με γυναίκες σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη στον προσυμπτωματικό έλεγχο του μαστού, οι γυναίκες ανησυχούσαν για την πιθανή επίδραση στις δεξιότητες και την τεχνογνωσία των ακτινολόγων. Οι γυναίκες είδαν αυτήν την τεχνογνωσία ως έναν πολύτιμο κοινό πόρο: υπερβολική εξάρτηση από εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και αυτός ο πόρος μπορεί να χαθεί. Οι καταναλωτές και οι κοινότητες χρειάζονται λόγο Το αυστραλιανό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης δεν μπορεί να επικεντρωθεί μόνο στα τεχνικά στοιχεία των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Κοινωνικοί και ηθικοί προβληματισμοί, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής ποιότητας δέσμευσης με τους καταναλωτές και τις κοινότητες, είναι ουσιαστικοί για τη διαμόρφωση της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης στην υγειονομική περίθαλψη. Οι κοινότητες χρειάζονται ευκαιρίες για την ανάπτυξη ψηφιακής παιδείας για την υγεία: ψηφιακές δεξιότητες για πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες, υπηρεσίες και πόρους υγείας. Η δέσμευση με σεβασμό με τις κοινότητες των Αβορίγινων και των νησιωτών του στενού Torres πρέπει να είναι κεντρική. Αυτό περιλαμβάνει τη διατήρηση της κυριαρχίας των δεδομένων των ιθαγενών, την οποία το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Αβορίγινων και Μελετών για τους Νησιώτες του Στενού Torres περιγράφει ως “το δικαίωμα των ιθαγενών πληθυσμών να διέπουν τη συλλογή, την ιδιοκτησία και την εφαρμογή δεδομένων σχετικά με κοινότητες, λαούς, εδάφη και πόρους ιθαγενών”. Αυτό περιλαμβάνει οποιαδήποτε χρήση δεδομένων για τη δημιουργία AI. Αυτή η κρίσιμης σημασίας δέσμευση των καταναλωτών και της κοινότητας πρέπει να πραγματοποιηθεί προτού οι διαχειριστές σχεδιάσουν (περισσότερη) τεχνητή νοημοσύνη στα συστήματα υγείας, προτού οι ρυθμιστικές αρχές δημιουργήσουν καθοδήγηση για το πώς πρέπει και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη και προτού οι κλινικοί γιατροί σκεφτούν να αγοράσουν ένα νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για την πρακτική τους.

al a

Κάνουμε κάποια πρόοδο. Νωρίτερα φέτος, διοργανώσαμε μια κριτική επιτροπή πολιτών για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη. Υποστηρίξαμε 30 διαφορετικούς Αυστραλούς, από κάθε πολιτεία και επικράτεια, για να περάσουν τρεις εβδομάδες μαθαίνοντας για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη και αναπτύσσοντας συστάσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Οι συστάσεις τους, οι οποίες θα δημοσιευθούν σε ένα επερχόμενο τεύχος του Ιατρικού περιοδικού Αυστραλίας Medical Journal of Australia, ενημέρωσαν έναν εθνικό οδικό χάρτη που κυκλοφόρησε πρόσφατα για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην υγειονομική περίθαλψη.

Δεν είναι μόνον αυτό

Οι επαγγελματίες υγείας πρέπει επίσης να είναι εξειδικευμένοι και να υποστηρίζονται για να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη. Πρέπει να μάθουν να είναι κρίσιμοι χρήστες των ψηφιακών εργαλείων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της κατανόησης των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων τους. Η ανάλυσή μας των συμβάντων ασφάλειας που αναφέρθηκαν στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων δείχνει ότι οι πιο σοβαρές βλάβες που αναφέρθηκαν στη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ δεν προήλθαν από μια ελαττωματική συσκευή, αλλά από τον τρόπο που οι καταναλωτές και οι κλινικοί γιατροί χρησιμοποιούσαν τη συσκευή. Πρέπει επίσης να εξετάσουμε πότε οι επαγγελματίες υγείας πρέπει να πουν στους ασθενείς ότι χρησιμοποιείται ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για τη φροντίδα τους και πότε οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας θα πρέπει να αναζητούν ενημερωμένη συγκατάθεση για αυτήν τη χρήση. Τέλος, οι άνθρωποι που εμπλέκονται σε κάθε στάδιο ανάπτυξης και χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να συνηθίσουν να αναρωτιούνται: συμφωνούν οι καταναλωτές και οι κοινότητες ότι αυτή είναι μια δικαιολογημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης; Μόνο τότε θα έχουμε το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης που πραγματικά θέλουν οι καταναλωτές.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα