15.9 C
Athens
Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου, 2025

Ασφάλιστρα υγείας: Δεν θα λύσει το πρόβλημα ο νέος δείκτης αναπροσαρμογής μακροχρονίων ασφαλίσεων υγείας

Με το νόμο 5170-2025 προσπάθησε η κυβέρνηση να δώσει λύση στο θέμα της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων μακροχρόνιων συμβάσεων υγείας και να υπάρξει μια διαφάνεια ως προς τις τιμές παροχής υπηρεσιών υγείας και ασφάλισης υγείας. Όλα αυτά όμως θα ισχύσουν από το 2026!!

pexels mikhail nilov 7735626 scaled e1737619210195

Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι:

1. Η ετήσια αναπροσαρμογή ασφαλίστρων σε συμβάσεις ασφάλισης υγείας με διάρκεια μεγαλύτερη του ενός (1) έτους (μακροχρόνιες) εξαρτάται από τον Ετήσιο Δείκτη Αναπροσαρμογής μακροχρόνιων ασφαλίσεων υγείας (Ε.Δ.Α.) που δημοσιεύεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), τον μήνα Δεκέμβριο. Ο Ε.Δ.Α. εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2026.
2. Η παρ. 1 δεν εφαρμόζεται για μακροχρόνιες συμβάσεις ασφάλισης υγείας στις οποίες δεν προβλέπεται αναπροσαρμογή ασφαλίστρων ή προβλέπεται σταθερή αναπροσαρμογή ασφαλίστρων.
3. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλισης υγείας ανακοινώνουν δημόσια τις αναπροσαρμογές
ασφαλίστρων για κάθε προϊόν ασφάλισης υγείας που προσφέρουν, ιδίως, σε διακριτή σελίδα του ιστοτόπου της επιχείρησης με τίτλο «αναπροσαρμογές ασφαλίστρων». Η ανακοίνωση περιλαμβάνει τουλάχιστον την ονομασία του ασφαλιστικού προϊόντος, το ποσοστό της αναπροσαρμογής του ασφαλίστρου και τον χρόνο έναρξης ισχύος της αναπροσαρμογής.
4. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας ανακοινώνουν δημόσια τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, ιδίως για κάθε είδος ιατρικής ή νοσηλευτικής πράξης, που προσφέρουν στους καταναλωτές, καθώς και το ύψος αναπροσαρμογής της τιμής τους από την αμέσως προηγούμενη τιμή. Η ανακοίνωση γίνεται με τη μορφή πίνακα – τιμοκαταλόγου, ιδίως, σε διακριτή σελίδα του ιστοτόπου της επιχείρησης με τίτλο «τιμές υπηρεσιών υγείας».
Η ανακοίνωση περιλαμβάνει τουλάχιστον την ονομασία της ιατρικής υπηρεσίας, την τιμή στην οποία προσφέρεται στους καταναλωτές, τον χρόνο έναρξης ισχύος της αναπροσαρμογής, τον χρόνο εφαρμογής της αμέσως παλαιότερης τιμής και το ποσοστό της αναπροσαρμογής της τιμής σε σχέση με την αμέσως παλαιότερη τιμή.
5. Οι ανακοινώσεις των παρ. 3 και 4 δεν διαγράφονται πριν από την πάροδο δέκα (10) ετών από την ημερομηνία δημοσίευσής τους και αποστέλλονται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από τη δημοσίευσή τους στον ιστότοπο της επιχείρησης. Τα στοιχεία των ανακοινώσεων μπορούν να δημοσιεύονται από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου με κάθε πρόσφορο μέσο, προκειμένου να είναι δυνατή η σύγκρισή τους από τους καταναλωτές.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και του Προέδρου της ΕΛ.ΣΤΑΤ., μετά από γνώμη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, εξειδικεύονται οι κρίσιμοι δείκτες ή παράγοντες ή βάσεις δεδομένων που λαμβάνονται υπόψη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. για την κατάρτιση και τον υπολογισμό του Ε.Δ.Α..
7. Το άρθρο 2α του ν. 2251/1994 (Α’ 191), περί αναπροσαρμογής ασφαλίστρων, και το π.δ. 13/2022 (Α’ 30), περί παραγόντων και δεικτών από τους οποίους εξαρτάται η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων σε μακροχρόνιες συμβάσεις ασφάλισης υγείας, καταργούνται.

pexels rdne 7821915 scaled e1737619260228

Το περίφημο άρθρο 268 του νόμου 4738/2020 που δημιούργησε όλο αυτό το σημερινό πρόβλημα καταργείται .Ήταν μόνο αυτό όμως που έφταιξε για τις υπερβολικές και παράλογες αυξήσεις των ασφαλίστρων; Όχι.

• Έφταιξε ο δείκτης του ΙΟΒΕ; , Όχι όπως πολύ σωστά ανέλυσε σε συνέντευξη του ο κ. Βέττας του ΙΟΒΕ. Δεν φταίνε τα εργαλεία αλλά αυτοί που τα χρησιμοποιούν λανθασμένα.
• Θα λύσει το πρόβλημα ο νέος νομός; Μάλλον όχι.

  • Γιατί δεν ψηφίστηκε οι αποζημιώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών προς τα ιδιωτικά θεραπευτήρια να ακολουθούν τα DRG’S που έχουν και τα νοσοκομεία αφού πολλά ιδιωτικά θεραπευτήρια συμμετέχουν σε αυτά και συνεργάζονται με το ΚΕΤΕΚΝΥ ήδη;
  • Γιατί δεν ψηφίστηκε τα τιμολόγια και οι αποδείξεις που εκδίδονται να αναγράφουν αναλυτικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τα υλικά και όχι μόνο κωδικούς; Θα μπορούσαν έτσι να προστατευτούν και οι ασθενείς που καταβάλλουν υπέρογκα νοσηλεία , πέρα από κάθε λογική και κόστος, όταν νοσηλεύονται με δίκες τους δαπάνες ή με συμμετοχή του ΕΟΠΥΥ;
  • Γιατί δεν ακολουθούνται οι κατευθύνσεις του συνηγόρου του πολίτη που δημοσιοποιήθηκαν πριν λίγο καιρό ;
  • Γιατί μια χημειοθεραπεία με ασφαλιστική κάλυψη χρεώνεται έως και 700€ σ’ ένα ιδιωτικό θεραπευτήριο ( με τη συμμετοχή τους να φτάνει τα 210€) αλλά εάν συμφωνήσει ο ασθενής μπορεί να κοστίζει 120-150€;
  • Οι ασθενείς που προσέρχονται σε ιδιωτικό θεραπευτήριο λαμβάνουν απόδειξη από τους γιατρούς;

Είναι πολλά τα γιατί αλλά κανένα δεν απαντάται όταν πρέπει αλλά μόνο εάν υπάρξει μια δημόσια κατακραυγή και ένα διαφαινόμενο πολιτικό κόστος. Τότε είναι αργά γιατί κάποιοι έχουν πληρώσει και κάποιοι έχουν πεθάνει λόγω των υψηλών νοσηλειών που κατέβαλαν. Που μπορεί να βοηθήσει ένας απλός κατάλογος στο internet όταν η επίσκεψη ενός γιατρού χρεώνεται πχ 100€ αλλά το θεραπευτήριο μπορεί να του χρεώσει και 5 επισκέψεις ημερησίως εν αγνοία του και να τις δει στο τέλος με το εξιτήριο; Το ίδιο και με τα αναλώσιμα και τα φάρμακα.

  • Υπάρχει πολύς δρόμος μέχρι να δοθεί μια ουσιαστική λύση στο πρόβλημα και μέχρι τότε θα έχουν ακυρωθεί χιλιάδες ασφαλιστικά συμβόλαια .

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα