19.2 C
Athens
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Τι χρειάζεται για να είναι το μήνυμα της ξεκάθαρο 

Για την εταιρική κοινωνική ευθύνη, τις πρακτικές της, τις ευκαιρίες και τις προκλησεις μίλησαν οι συμμετέχοντες σε πάνελ του 10 Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στις 9- 12 Απριλίου με συντονίστρια την Ιδρύτρια, Storymentor & Senior Advisor του Kaizen Foundation, Αγγελική Κοσμοπούλου.

Υπεύθυνη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Alpha Bank, Ρούλη Χριστοπούλου, ανέφερε ότι ένα τμήμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (CSR) εφαρμόζεται σε όλο τον Οργανισμό και λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως οι σχέσεις με τους πελάτες και τους προμηθευτές καθώς και τις δεσμεύσεις ESG. Τόνισε ότι τα εταιρικά ιδρύματα έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται για τα μετρήσιμα αποτελέσματα με τα τμήματα  CSR να βρίσκονται κοντά στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Τόνισε στην συνέχεια ότι στόχος των Ιδρυμάτων θα πρέπει να είναι η καταγραφή ουσιωδών θεμάτων, το core business, οι δεσμεύσεις για τη βιωσιμότητα, οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις καθώς η κληρονομιά του Οργανισμού. Για την Alpha Bank δήλωσε ότι τίθενται προσωπικοί στόχοι, εφαρμόζονται δείκτες, αξιολογείται ο κοινωνικός αντίκτυπος των δράσεων και το πώς η φήμη της εταιρείας επηρεάζει την εικόνα του brand και τη δέσμευση των εργαζομένων.

Πρόεδρος του Kaizen Foundation, Πάνος Κωνσταντόπουλος, δήλωσε πως το CSR είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρείας. Ξεκινώντας από την πανδημία η εταιρεία ξεκίνησε τις δωρεές στο ελληνικό σύστημα υγείας καθώς και σε ξένες χώρες που έχει δράση και το επόμενο βήμα ήταν να ιδρύσει το Kaizen Foundation που είναι αρκετά πιο ευέλικτο. Σκοπός του εν λόγω Ιδρύματος είναι να δουλέψει με μεθοδικότητα και σε βάθος χρόνου, θέτοντας μετρήσιμους στόχους. Τον πρώτο χρόνο πραγματοποίησε μία μεγάλη δωρεά στο Παίδων Πεντέλης, η οποία είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του νοσοκομείου, ενώ ενίσχυσε και παιδιατρικό νοσοκομείο στη Ρουμανία, καθώς επίσης στηρίζει ΜΚΟ στις χώρες που δραστηριοποιείται η Kaizen. Σχολίασε ότι είναι πρόκληση να διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ του ιδρύματος και της μητρικής εταιρείας, καθώς και η θέσπιση μιας μακροχρόνιας στρατηγικής. Ανέφερε κλείνοντας, πως τα  Ιδρύματα αυτά πρέπει να είναι πιο κοντά στην κοινωνία και να την ακούνε, ενώ το όραμα για το Kaizen Foundation είναι να φέρει αλλαγές και να βοηθήσει την κοινωνία, ενδυναμώνοντας ομάδες που το έχουν πραγματικά ανάγκη και πραγματοποιώντας δράσεις σε όλα τα κράτη που έχει παρουσία η εταιρεία.

Ο Διευθυντής Brand, Marketing και Επικοινωνίας της ΕΥ Greece, Ευάγγελος Σκοπελίτης, τόνισε τη σημασία του CSR αλλά και τη δυναμική που ξεκλειδώνει μέσω των συνεργασιών με άλλα brands, οι οποίες θα είναι πιο αποτελεσματικές και θα είναι win-win για τους κοινούς σκοπούς τους. Έφερε ως παράδειγμα την πρόσφατη συνεργασία της EY με τη Microsoft για την παροχή δωρεάν εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την Τεχνητή Νοημοσύνη και βιώσιμη ανάπτυξη σε άτομα άνω των 16 ετών. Μέσω αυτών επιδιώκεται να προετοιμαστεί ο κόσμος για την αγορά εργασίας. Τόνισε, δε, πως για να μη μετατραπεί το CSR σε μία ακόμα μορφή διαφήμισης, οι δράσεις θα πρέπει να είναι αυθεντικές και για αυτό χρειάζεται καλή συνεργασία με το τμήμα επικοινωνίας, το οποίο συμμετέχει αφηγούμενο μία καλή ιστορία. Επομένως για κάθε δράση CSR θα πρέπει να εξετάζει κανείς τις πραγματικές ανάγκες, να μετρά τα αποτελέσματα τους, να τεκμηριώνει τη δράση της εταιρείας με πραγματικές ιστορίες ωφελούμενων και να ενσωματώνονται οι άνθρωποι της εταιρείας στη δράση στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Για να παρακολουθήσετε live τις εργασίες του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών κάντε την εγγραφή σας εδώ.

5-Apr-11-2025-08-33-53-8562-AM

Από αριστερά: Αγγελική Κοσμοπούλου, Ιδρύτρια, Storymentor & Senior Advisor, Kaizen Foundation – Ρούλη Χριστοπούλου, Υπεύθυνη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, Alpha Bank – Πάνος Κωνσταντόπουλος, Πρόεδρος, Kaizen Foundation – Ευάγγελος Μάξιμος Σκοπελίτης, Διευθυντής Brand, Marketing και Επικοινωνίας, EY Greece

7-Apr-11-2025-08-37-42-0830-AM

Αγγελική Κοσμοπούλου, Ιδρυτής, Storymentor & Senior Advisor, Kaizen Foundation, Ελλάδα

1-Apr-11-2025-08-38-09-8045-AM

Ρούλη Χριστοπούλου, Υπεύθυνη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, Alpha Bank

2-Apr-11-2025-08-38-43-1534-AM

Πάνος Κωνσταντόπουλος, Πρόεδρος, Kaizen Foundation

4-Apr-11-2025-08-39-04-4233-AM

Ευάγγελος Μάξιμος Σκοπελίτης, Διευθυντής Brand, Marketing και Επικοινωνίας, EY Greece

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα