10.1 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024

Γνωστική Εξασθένιση: Η πλειονότητα των ηλικιωμένων με τη διαταραχή εξακολουθεί να οδηγεί

Γνωστική Εξασθένιση: Η πλειονότητα των ηλικιωμένων ενηλίκων με γνωστική εξασθένιση εξακολουθεί να οδηγεί, παρά τις ανησυχίες που εκφράζουν οι φροντιστές και άλλοι, διαπιστώνει μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Michigan σε κοινότητα του νότιου Τέξας. Οι ερευνητές αξιολόγησαν περισσότερους από 600 ενήλικες άνω των 65 ετών στην κομητεία Nueces του Τέξας, οι οποίοι είχαν βαθμολογίες γνωστικής αξιολόγησης που υποδείκνυαν πιθανότητα εξασθένησης. Από αυτά τα άτομα με γνωστική εξασθένιση, το 61,4% ήταν εν ενεργεία οδηγοί και περίπου το ένα τρίτο όλων των φροντιστών είχε ανησυχίες σχετικά με την οδήγηση του φροντιζόμενού του. Τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στο Περιοδικό της Αμερικανικής Γηριατρικής Εταιρείας (Journal of the American Geriatrics Society).

older drivers

“Είναι πιθανότατα σκόπιμο κάποιοι με ήπια γνωστική εξασθένηση να εξακολουθούν να οδηγούν, αλλά για κάποιους μπορεί να μην είναι”, δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Lewis B. Morgenstern, M.D., καθηγητής νευρολογίας, νευροχειρουργικής και επείγουσας ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν και καθηγητής επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του U-M. “Οι ασθενείς και οι φροντιστές θα πρέπει να συζητούν αυτά τα θέματα με τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και να εξετάζουν αξιολογήσεις της οδήγησης στον δρόμο για να διασφαλίσουν την ασφάλεια”. Περίπου ένας στους εννέα Αμερικανούς ηλικίας 65 ετών και άνω, ή 6,7 εκατομμύρια άνθρωποι, εκτιμάται ότι ζουν με τη νόσο Αλτσχάιμερ και εκατομμύρια άλλοι έχουν συναφείς νόσους. Οι καταστάσεις αυτές μπορεί να επηρεάσουν τις νευροψυχολογικές και οπτικές δεξιότητες που μειώνουν την ικανότητα ασφαλούς οδήγησης. Μια ανασκόπηση του 2017 σχετικά με τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων διαπίστωσε ότι η άνοια έχει μέτριες έως μεγάλες επιπτώσεις στην έκπτωση της ικανότητας οδήγησης και ότι τα άτομα με άνοια έχουν αυξημένη πιθανότητα να αποτύχουν σε οδικές εξετάσεις σε σύγκριση με τα άτομα χωρίς άνοια. Οι ερευνητές ξεκίνησαν αρχικά να μελετήσουν τον επιπολασμό της οδήγησης ηλικιωμένων Λατίνων και μη Λατίνων λευκών ενηλίκων, χωρίς να διαπιστώσουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο πληθυσμών. Ωστόσο, όσο μεγαλύτερη γνωστική εξασθένιση είχε κάθε άτομο, τόσο μικρότερη ήταν η πιθανότητα να οδηγεί. Λίγο πάνω από το 35% των φροντιστών είχαν ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα του φροντιστή τους να οδηγεί με ασφάλεια, παρόλο που πολλοί συμμετέχοντες στη μελέτη περιόριζαν το συνολικό ποσό οδήγησης και απέφευγαν να οδηγούν τη νύχτα ή στη βροχή. Οι συζητήσεις μεταξύ των φροντιστών και των ατόμων με νοητική υστέρηση σχετικά με την οδήγηση είναι δύσκολες, με ανησυχίες για την απώλεια της αυτονομίας και την πιθανή αμηχανία. Όταν ένα άτομο με γνωστική εξασθένιση σταματά να οδηγεί, αυτό μπορεί, επίσης, να αυξήσει τον φόρτο εργασίας του φροντιστή.

driver

Οι ερευνητές λένε ότι είναι καλύτερο να ξεκινούν οι συζητήσεις γύρω από την οδήγηση νωρίτερα, ενώ ο φροντιστής είναι σε θέση να κατανοήσει και να συμμετέχει ενεργά στη συζήτηση. “Οι στενοί συγγενείς μπορούν να κάνουν συζητήσεις με τους ηλικιωμένους αγαπημένους τους σχετικά με τις οδηγίες οδήγησης”, δήλωσε ο Morgenstern. “Πρόκειται για συμφωνίες μεταξύ ενός ηλικιωμένου ατόμου και ενός αγαπημένου προσώπου σχετικά με τη διεξαγωγή συζητήσεων για την παύση της οδήγησης”.

Στους πρόσθετους συγγραφείς περιλαμβάνονται οι Madelyn Malvitz, Darin B. Zahuranec, M.D., Wen Chang, Steven G. Heeringa, Ph.D., Emily M. Briceño, Ph.D., Roshanak Mehdipanah, Ph.D., Deborah A. Levine, M.D., Kenneth M. Langa, M.D., Ph.D., Nelson Garcia, όλοι από το Πανεπιστήμιο του Michigan, και Xavier F. Gonzales, Ph.D., από το Texas A&M, Corpus Christi.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα