17.2 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024

Η δύναμη της ψευδαίσθησης μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση νέων κινήσεων

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έδειξαν ότι τα οπτικά βοηθήματα που δημιουργούν την ψευδαίσθηση της κίνησης, όπως μια οθόνη τοποθετημένη μπροστά από το χέρι που δείχνει την κίνηση του χεριού, μπορούν να βελτιώσουν την κινητική απόδοση και τα πρώτα στάδια της κινητικής μάθησης. Σε σύγκριση με την παρατήρηση κινήσεων τρίτου προσώπου, τα λειτουργικά δεδομένα φασματοσκοπίας κοντινού υπέρυθρου έδειξαν επίσης μεγαλύτερες αλλαγές στην εγκεφαλική δραστηριότητα σε περιοχές που σχετίζονται με την κινητική μάθηση.

pseydaisthiseis

Ευρήματα όπως αυτό μπορεί να ενημερώσουν νέες στρατηγικές θεραπείας για ασθενείς με ημιπληγικό εγκεφαλικό επεισόδιο. Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό Scientific Reports. Η οπτικοκινητική ψευδαίσθηση (VMI) είναι η περίεργη ψευδαίσθηση του να παρακολουθείς το σώμα σου να κινείται ακόμα και όταν είναι ακίνητο. Φανταστείτε να έχετε μια οθόνη tablet μπροστά στο χέρι σας. Το χέρι σας είναι κρυμμένο πίσω από το tablet και το χέρι σας δεν κινείται. Τώρα, φανταστείτε την οθόνη να παίζει ένα βίντεο με το χέρι σας να κινείται. τα μάτια σου σου λένε ότι το χέρι σου κινείται, αλλά δεν κινείται καθόλου.

Αυτή η ανησυχητική κατάσταση επιλύεται αμέσως εάν τοποθετήσετε την οθόνη κάπου αλλού. Η παρακολούθηση της οθόνης τώρα απλώς συνεπάγεται παρατήρηση δράσης (AO). Προηγούμενη εργασία έχει ήδη δείξει ότι το VMI και το AO συνεπάγονται διαφορετικές αποκρίσεις στον εγκέφαλο, αλλά οι ευρύτερες επιπτώσεις του VMI παρέμειναν ασαφείς. Τώρα, μια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Katsuya Sakai από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έχουν δείξει ότι το VMI μπορεί να βελτιώσει την κινητική απόδοση και την κινητική μάθηση σε πρώιμο στάδιο. Οι εθελοντές είχαν μια συγκεκριμένη αποστολή, κυλώντας δύο μεταλλικές μπάλες στο ένα χέρι.

Μετά από κάποιες αρχικές δοκιμές, χρησιμοποιήθηκε ένα οπτικό βοήθημα που έδειχνε τα χέρια να εκτελούν αυτήν ακριβώς την ενέργεια. Μια ομάδα είχε το οπτικό βοήθημα μπροστά στο χέρι της για να επικαλεστεί το VMI, ενώ μια άλλη ομάδα απλώς παρακολουθούσε το ίδιο βίντεο κανονικά. Η απόδοση θα μπορούσε να μετρηθεί με τον αριθμό των πλήρων ρόλων που διαχειρίστηκαν οι χρήστες. Αν και και οι δύο ομάδες παρουσίασαν βελτίωση, η ομάδα VMI παρουσίασε μεγαλύτερη βελτίωση από την ομάδα AO, τόσο αμέσως μετά την προβολή του βίντεο σε εθελοντές, όσο και μία ώρα μετά. Αυτό όχι μόνο δείχνει βελτίωση στην απόδοση, αλλά υπογραμμίζει ότι η μάθηση στα πρώτα στάδια έχει επίσης βελτιωθεί, δηλαδή, οι αλλαγές μπορούν να επιμείνουν.

optiki epafi stress

Για να κατανοήσει τι συμβαίνει στον εγκέφαλο, η ομάδα χρησιμοποίησε λειτουργική φασματοσκοπία εγγύς υπέρυθρη, μια μη επεμβατική τεχνική που βοηθά στην παρακολούθηση της δραστηριότητας σε συγκεκριμένα μέρη του εγκεφάλου χρησιμοποιώντας εξωτερικούς ανιχνευτές. Κατάφεραν να βρουν βασικές διαφορές μεταξύ των εθελοντών AO και VMI σε μέρη του εγκεφάλου που σχετίζονται με την εκμάθηση νέων κινήσεων. Είναι σημαντικό ότι αυτές οι αλλαγές διαπιστώθηκε ότι επιμένουν μία ώρα μετά τα οπτικά ερεθίσματα, ταιριάζοντας με αυτό που βρήκαν από την απόδοση στην εργασία. Αυτό ήταν επίσης σύμφωνο με προηγούμενα ευρήματα από την ομάδα που έδειχναν πώς η συνδεσιμότητα σε μέρη του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την εκτέλεση του κινητήρα ενισχύθηκε από το VMI.

 

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα