14.7 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024

Μακροχρόνια COVID: Μελέτη δείχνει τις επιζήμιες επιπτώσεις της νόσου στην εκπαίδευση και τη ζωή των παιδιών και των νέων

Μακροχρόνια COVID: Νέα έρευνα από το Τμήμα Επιστημών Υγείας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Nuffield στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και τα πανεπιστήμια του Stirling και του Aberdeen, έριξε το φως της δημοσιότητας στη βαθιά επίδραση που μπορεί να έχει η COVID-19 στη σχολική εμπειρία των παιδιών και των νέων και στην ευρύτερη ζωή. «Έχω πολύ άσχημες καταρρεύσεις όπου θέλω απλώς να επιστρέψω στο φυσιολογικό […] Κάνω μισές μέρες στο σχολείο […] πηγαίνω στις 11 π.μ., και γυρίζω σπίτι και απλά, κλαίω [ και] «Θέλω απλώς να γίνω ξανά φυσιολογική», είπε η Μέι, 11 ετών, που είχε μακροχρόνια COVID-19 για οκτώ μήνες στη συνέντευξη. Δημοσιεύτηκε στο BMJ Open αυτή η πρωτοποριακή ποιοτική μελέτη η οποία διερεύνησε τον αντίκτυπο της μακροχρόνιας COVID στις εμπειρίες των παιδιών και των νέων στο σχολείο.

skynews schools education tom raynor 5075402

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν αφηγηματικές συνεντεύξεις μέσω βιντεοκλήσεων ή τηλεφωνικών κλήσεων μεταξύ Οκτωβρίου 2021 και Ιουλίου 2022. Ασχολήθηκαν με 22 παιδιά και νέους (ηλικίας 10-18) και 15 γονείς και φροντιστές ηλικίας 5-18 ετών, όλοι αντιμετώπιζαν το επίμονο επακόλουθο της μόλυνσης από την COVID-19—μακροχρόνια COVID. Οι συμμετέχοντες στρατολογήθηκαν μέσω διαδρομών, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των μακροχρόνιων ομάδων υποστήριξης για την COVID, των κλινικών γιατρών και των ομάδων κοινότητας για να καταγράψουν ένα ποικίλο φάσμα εμπειριών. Οι ερευνητές εστίασαν ιδιαίτερα σε όσα είπαν οι ερωτηθέντες σχετικά με τον αντίκτυπο της μακροχρόνιας COVID στο σχολείο και την εκπαίδευση. Οι γνώσεις από τα παιδιά και τους νέους τόνισαν τον κεντρικό ρόλο του σχολείου στην επιστροφή σε μια «κανονική ζωή» μετά από ασθένεια. Ωστόσο, η επιστροφή στο σχολείο ήταν συχνά μια ψεύτικη ελπίδα, παρά μια γνήσια επιστροφή στην κανονικότητα. Η υπερβολική κόπωση σήμαινε ότι η πλήρης φοίτηση στο σχολείο ήταν συχνά μια γρήγορη διαδρομή επιστροφής στην ασθένεια. Όπως περιέγραψε ένα 13χρονο αγόρι, “Δεν μπορούσα πραγματικά να κάνω τίποτα [με φίλους] στο διάλειμμα. Απλώς ξεκουραζόμουν. Δυσκολεύτηκα να ανέβω τις σκάλες. Ναι, απλά νιώθω κουρασμένος μετά από κάθε μάθημα». Για όσους κατάφερναν να παρακολουθήσουν το σχολείο με μερική απασχόληση, η ταχυδακτυλουργία των σπουδών και των κοινωνικών δραστηριοτήτων με αρκετή ανάπαυση για να αποφύγουν τα συμπτώματα χειρότερα ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Μια 16χρονη εξήγησε, “Το πιο δύσκολο μέρος είναι να μην μπορώ να πάω στο σχολείο ή να μην μου αρέσει να βλέπω άτομα της ηλικίας μου, να κοινωνικοποιούμαι και τα πάντα. Όλα είναι σαν στο διαδίκτυο για μένα τώρα, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τα μηνύματα […] να βλέπω άλλοι άνθρωποι […] της ηλικίας μου που πηγαίνουν στο σχολείο ή κάνουν όλες τις εξετάσεις τους [και] κάνουν πολλά πράγματα όλο το καλοκαίρι που θα ήθελα να μπορώ να κάνω, αλλά απλά δεν μπορώ. Νομίζω ότι είναι λίγο δύσκολο.” Οι νέοι εκτιμούσαν πολύ την εκπαίδευση, αλλά ένιωθαν αποκομμένοι από τους φίλους και αγχωμένοι για την καθυστέρηση λόγω συχνών απουσιών. Οι γονείς είπαν για δυσκολίες επικοινωνίας με τα σχολεία, ιδιαίτερα σχετικά με την επικύρωση για νόμιμη ασθένεια από ήδη επιβαρυμένη υγειονομική περίθαλψη. Η σχολική υποστήριξη διέφερε δραστικά, από σκεπτικισμό έως ενσυναίσθηση και προσαρμοσμένες προσαρμογές.

school pupils stock

Η Δρ Alice MacLean, επικεφαλής συγγραφέας και ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Κοινωνικού Μάρκετινγκ και Υγείας, στο Πανεπιστήμιο του Stirling, δήλωσε: «Αυτή η έρευνα δείχνει ξεκάθαρα ότι η απουσία από το σχολείο λόγω μακράς COVID-19 έχει αγχωτικό και απομονωτικό αντίκτυπο στα παιδιά και στους νέους. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και κατανόηση της μακροχρόνιας COVID στα σχολεία και για εξατομικευμένη υποστήριξη που θα επιτρέψει στους πληγέντες να ασχοληθούν με το σχολείο με τρόπο διαχειρίσιμο και όχι επιζήμιο για τη σωματική ή ψυχική τους υγεία». Ο Δρ. Cervantée Wild, συν-συγγραφέας και ερευνητής στο Τμήμα Επιστημών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Nuffield (Nuffield Department of Primary Care Health Sciences, University of Oxford) δήλωσε: “Τα ευρήματα υπογραμμίζουν πόσο πολύ τα παιδιά και οι νέοι εκτιμούν το σχολείο και την εκπαίδευση ως μέρος της κανονικής καθημερινής ζωής. Είναι σημαντικό να ακούστε τις εμπειρίες των νέων με μακροχρόνια COVID και χρησιμοποιήστε τις φωνές τους για να ενημερώσετε πρακτικές και εφικτές συστάσεις για το πώς μπορούν να τους υποστηρίξουν οι επαγγελματίες της εκπαίδευσης και της υγείας». Οι συγγραφείς ζητούν την ανάγκη μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης για τη μακροχρόνια COVID στα σχολεία και στοχευμένη υποστήριξη για τα επηρεαζόμενα παιδιά, τους νέους και τις οικογένειές τους. Η Sue Ziebland, Αρχική Ερευνήτρια για τη μελέτη και Καθηγήτρια Ιατρικής Κοινωνιολογίας με έδρα στο Τμήμα Επιστημών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Nuffield (Nuffield Department of Primary Care Health Sciences, University of Oxford), δήλωσε: «Η μελέτη μας παρέχει πρακτικές συστάσεις για το πώς οι επαγγελματίες υγείας και εκπαίδευσης μπορούν να υποστηρίξουν καλύτερα τα παιδιά και τους νέους στη διαχείριση των μακροχρόνιων συμπτωμάτων τους COVID παράλληλα με τις σχολικές απαιτήσεις. Αυτά έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις εμπειρίες για τους νέους με μακροχρόνια COVID και να μειώσουν τις πιέσεις στους φροντιστές τους. «Η ακρόαση και η επικύρωση των εμπειριών παιδιών και νέων με μακροχρόνια COVID είναι ζωτικής σημασίας». Οι ερευνητές θα ήθελαν ιδιαιτέρως να ευχαριστήσουν όλα τα παιδιά, τους νέους και τους γονείς που συμμετείχαν σε συνεντεύξεις, ειδικά καθώς πολλοί εξακολουθούσαν να επηρεάζονται πολύ από τα μακροχρόνια συμπτώματά τους COVID και είχαν περιορισμένους φυσικούς και γνωστικούς πόρους.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα