Πόσο τα ΜΜΕ απειλούνται από την τεχνητή νοημοσύνη; Ποιοι είναι οι δύο λόγοι για τους οποίους η παραπληροφόρηση έχει ενισχυθεί τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στους πολίτες; Σε αυτά τα ερωτήματα κλήθηκε να απαντήσει ο Alexandru Ion Giboi, Γενικό Γραμματέα της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Πρακτορείων Ειδήσεων – EANA, στη συζήτηση με τον Πρόεδρο Δ.Σ. του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων Αιμίλιο Περδικάρη, η οποία έλαβε χώρα στο πλαίσιο του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 9- 12 Απριλίου. Σύμφωνα με τον Alexandru Ion Giboi, τα πρακτορεία ειδήσεων είναι λιγότερο ορατά, αποτελούν τη βάση συλλογής ειδήσεων και δεν έχουν δημόσια προβολή, ταυτόχρονα, όμως, έχουν θεμελιώδη σημασία γιατί είναι αυτά που δίνουν τις ειδήσεις στα υπόλοιπα μέσα. Αυτή τη στιγμή τα ΜΜΕ περνούν μια δύσκολη περίοδο και τα πρακτορεία τα υποστηρίζουν. Ο κ. Giboi τόνισε ότι «τους τελευταίους μήνες έχουμε υπάρξει μάρτυρες αλλαγών όσον αφορά την ενημέρωση. Οι ρίζες της παραπληροφόρησης βρίσκονται μέσα την κοινωνία, έχει γίνει πιο ισχυρή και όχι προς το καλύτερο και είναι δύο οι βασικοί λόγοι: Ο ένας είναι η έλλειψη αλφαβητισμού σε σχέση με τα MME, το κοινό δεν έχει τα εργαλεία να διαχωρίσει τις αξιόπιστες πηγές. Αυτό εν μέρει το κάνουν τα πρακτορεία ειδήσεων. Οι ειδήσεις από τα πρακτορεία βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα, είναι ουσιαστικές γι’ αυτό είναι και ποιοτικές. Ο δεύτερος λόγος που ευνοεί τη διάδοση της παραπληροφόρησης είναι το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του κοινού είναι απογοητευμένο και δυσαρεστημένο από τα ΜΜΕ. To κοινό απευθύνεται στα παραδοσιακά μέσα όταν συμβαίνουν ατυχήματα, πόλεμο, φυσικά φαινόμενα». Έκανε, δε, αναφορά για το ρόλο των πολιτικών στην απομάκρυνση από τους παραδοσιακούς διαύλους ενημέρωσης: «Οι πολιτικοί πάντα θα έχουν την ανάγκη να υπάρχουν τρόποι για να στείλουν το μήνυμά τους στο κοινό και για μεγάλο χρονικό διάστημα αυτό το μέσο ήταν τα ΜΜΕ. Εδώ και αρκετά χρόνια αυτό το μέσο δεν είναι τόσο σημαντικό γι’ αυτούς, γιατί πλέον έχουν στη διάθεσή τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό αλλάζει τη δυναμική. Αυτό που χρειαζόμαστε και πρέπει πάντα να θυμόμαστε είναι ότι τα ΜΜΕ, ανεξαρτήτως του περιβάλλοντος και των αλλαγών που συμβαίνουν, θα παραμείνουν σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας και της ενημέρωσης. Αυτό που χρειάζονται τα ΜΜΕ πλέον είναι ασφάλεια, χρηματοδότηση και ανεξαρτησία. Το κράτος έχει τη ρυθμιστική δύναμη για να εγγυηθεί και τη χρηματοδότηση και την ανεξαρτησία των ΜΜΕ. Ο λόγος που πρέπει να γίνει αυτό είναι γιατί η κυβέρνηση πρέπει να εξασφαλίσει ποιοτική πληροφόρηση στους πολίτες, όταν το έχουν αυτό θα μπορούν να πάρουν και πιο σωστές αποφάσεις για τη ζωή τους». Ο Πρόεδρος του ΑΠΕ-ΜΠΕ ρώτησε, επίσης, τον κ. Giboi και για το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης και το πόσο έχει αλλάξει το τοπίο των ΜΜΕ, με τον ίδιο να απαντά ότι «είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε, δεν πρέπει να τη φοβόμαστε. Υπάρχουν όμως βασικές αρχές: Δεν δημοσιεύουμε ειδήσεις που έχει φανταστεί η τεχνητή νοημοσύνη, πρέπει πάντα να υπάρχει ανθρώπινη επίβλεψη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια προσθήκη στο newsroom, όμως αυτός που έχει τον τελευταίο λόγο για την είδηση είναι ο συντάκτης». Για να παρακολουθήσετε live τις εργασίες του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών κάντε την εγγραφή σας εδώ. |
![]() |
Από αριστερά: Αιμίλιος Περδικάρης, Πρόεδρος ΔΣ, Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΜΝΑ) – Alexandru Ion Giboi, Γενικός Γραμματέας, Ευρωπαϊκή Συμμαχία Πρακτορείων Ειδήσεων – EANA |
![]() |
Alexandru Ion Giboi, Γενικός Γραμματέας, Ευρωπαϊκή Συμμαχία Πρακτορείων Ειδήσεων – EANA |
![]() |
Αιμίλιος Περδικάρης, Πρόεδρος ΔΣ, Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΜΝΑ) |