Το NHS πρόκειται να εισαγάγει ηλεκτρικά ασθενοφόρα, εγείροντας ανησυχίες ότι η προσπάθειά του για καθαρό μηδέν τίθεται πάνω από την ασφάλεια των ασθενών. Οι παραϊατρικοί φοβούνται ότι οι ασθενείς θα αναγκαστούν να περιμένουν περισσότερο λόγω των ωρών που χάνονται με την επαναφόρτιση των οχημάτων, με ιδιαίτερη ανησυχία για την κάλυψη των αγροτικών περιοχών με τα ασθενοφόρα, δεδομένης της περιορισμένης εμβέλειας. Η κίνηση τον επόμενο μήνα είναι μέρος μιας σειράς μέτρων που πολλοί φοβούνται ότι θέτουν τα πράσινα διαπιστευτήρια πάνω από τις ιατρικές προτεραιότητες.
Η κίνηση είχε δημιουργήσει μια γραφειοκρατία που εκτρέψει τεράστια ποσά από την πρώτη γραμμή και έθετε «κατάφωρα ανήθικα» εμπόδια στο δρόμο των κλινικών αποφάσεων, προειδοποίησε ένας πληροφοριοδότης. Το NHS England έχει δημιουργήσει μια πιο πράσινη ομάδα NHS με συνδυασμένο μισθολογικό λογαριασμό 3 εκατομμυρίων λιρών ετησίως, αποκαλύπτουν έγγραφα που διέρρευσαν. Οι υπάλληλοι δημιούργησαν 48 ρόλους, συμπεριλαμβανομένων πέντε με εξαψήφιους μισθούς, ως μέρος των προσπαθειών για την επιδίωξη μιας περιβαλλοντικής ατζέντας που σημαίνει ότι κάθε φάρμακο και προϊόν πρέπει να υποβληθεί σε «αειθαλής αξιολόγηση».
Η διαδικασία των 135 ερωτήσεων σημαίνει ότι δεν μπορεί να ληφθεί καμία απόφαση χωρίς να ληφθούν υπόψη οι κοινωνικές αξίες και η συμβολή ενός προϊόντος στους στόχους εκπομπών. Ένας προμηθευτής ισχυρίστηκε ότι συσκευές όπως οι πλαστικοί σωληνίσκοι απορρίπτονταν συνήθως για περιβαλλοντικούς λόγους, παρά το γεγονός ότι θα βελτίωναν την ασφάλεια των ασθενών. Ένα επιπλέον επίπεδο γραφειοκρατίας θα προστεθεί τον επόμενο μήνα, με κάθε προμηθευτή του NHS να ζητήσει να καταρτίσει ένα σχέδιο μείωσης του άνθρακα.
Άλλες οικολογικές πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται περιλαμβάνουν «ανακούφιση από τον πόνο φιλικό προς το κλίμα» για μητέρες και επισκέψεις γιατρούς μέσω ηλεκτρονικών ποδηλάτων. Ένας πληροφοριοδότης είπε στην Telegraph: «Κάθε τμήμα του NHS δεν διαθέτει πόρους και οι λίστες αναμονής παραμένουν ιστορικά υψηλές, αλλά η δέσμευση για τον πράσινο ζήλο παραμένει αμετάβλητη. Ο όγκος των πόρων που αφιερώνονται στην πράσινη ατζέντα είναι εκπληκτικός και το γεγονός ότι τώρα επηρεάζει τη λήψη κλινικών αποφάσεων είναι, πιστεύω, κατάφωρα ανήθικο».
Τον επόμενο μήνα, ηλεκτρικά ασθενοφόρα θα τεθούν πιλοτικά σε όλες τις περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, τα ηλεκτρικά ασθενοφόρα θα κυκλοφορούν σε όλη τη Βορειοδυτική, την Ανατολική Αγγλία, το Γιορκσάιρ, τη Νοτιοδυτική και το Λονδίνο με κόστος περίπου 150.000 £ το καθένα. Το West Midlands έχει ήδη παρουσιάσει τα οχήματα, αν και πέρυσι τα έγγραφα επιβίβασης από την υπηρεσία ασθενοφόρων του West Midlands αποκάλυψαν μεγάλες ανησυχίες. Μια αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος διαπίστωσε ότι τα ασθενοφόρα χρειάστηκαν έως και τέσσερις ώρες για να φορτιστούν και διένυσαν κατά μέσο όρο 70 μίλια μεταξύ της φόρτισης, με τα έγγραφα να προειδοποιούν ότι «η εμβέλεια και ο χρόνος επαναφόρτισης είναι ένας σημαντικός περιοριστικός παράγοντας».
Ενώ τα οχήματα είχαν αυτονομία 100 μιλίων, η οποία θα κάλυπτε μια μετατόπιση σε αστικές περιοχές, αυτό δεν θα συνέβαινε στους περισσότερους από τους κόμβους της, αναφέρει, προσθέτοντας: “Ιδιαίτερα οι αγροτικές περιοχές καλύπτουν διπλάσια χιλιόμετρα και περισσότερα σε βάρδια.” Η έκθεση λέει ότι, τουλάχιστον, τα ασθενοφόρα πρέπει να μπορούν να καλύψουν 160 μίλια. Τα τυπικά ασθενοφόρα μπορούν να καλύψουν έως και 800 μίλια την ημέρα και να γεμίσουν μέσα σε λίγα λεπτά.
Ακολουθεί τις προειδοποιήσεις ότι τα ασθενοφόρα περνούν ήδη τεράστιο χρόνο εκτός δρόμου, με δύο εκατομμύρια ώρες να χάνονται σε αναμονή στους χώρους στάθμευσης των νοσοκομείων τους 12 μήνες που έληξαν τον Μάρτιο του 2023, ενώ τα θύματα καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού αντιμετώπισαν μέσο όρο αναμονής 36 λεπτών το 2023. διπλάσιο του στόχου. Οι παραϊατρικοί είπαν ότι φοβούνται τους κινδύνους εάν τα ηλεκτρικά ασθενοφόρα κυκλοφορούσαν ευρέως χωρίς την κατάλληλη αξιολόγηση ασφάλειας. Ο Ρίτσαρντ Γουέμπερ, παραϊατρικός και εκπρόσωπος του Κολλεγίου Παραϊατρικών, είπε ότι μπορούσε να δει τα οφέλη τέτοιων προγραμμάτων σε αστικές περιοχές, για μικρές αποστάσεις.
Είπε: «Πιστεύω ότι πρέπει πραγματικά να προσκομίσουν τα στοιχεία ότι αυτό είναι ασφαλές πριν κυκλοφορήσει πέρα από τις αστικές περιοχές. Θα ήμουν πολύ επιφυλακτικός με αυτό. Αν έχω έναν πολύ άρρωστο ασθενή, κάποιον που έχει πάθει έμφραγμα και προσπαθώ να τον πάω στο νοσοκομείο, δεν θέλω να ανησυχώ για την μπαταρία». «Το προσωπικό θα θέλει κάποια πειστική», πρόσθεσε ο κ. Γουέμπερ, προτρέποντας την υπηρεσία υγείας να «προχωρήσει πολύ προσεκτικά» προωθώντας την πράσινη ατζέντα όταν κινδύνευε η ασφάλεια.