19.6 C
Athens
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024

Οικονομία: 4 μέτρα καταπολέμησης της ακρίβειας – Μείωση τιμών έως 18,1%

Σήμερα σηματοδοτείται η έναρξη τεσσάρων τολμηρών κυβερνητικών πρωτοβουλιών με στόχο την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης, η εφαρμογή των μέτρων αυτών υπόσχεται σημαντικά οφέλη. Οι μειώσεις στις εκπτώσεις προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ αναμένεται να οδηγήσουν σε μειώσεις τιμών σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα, με πιθανή εξοικονόμηση έως και 18,1% για τους καταναλωτές.

super market

Συγκεκριμένα, αυτή η μείωση θα επηρεάσει άμεσα προϊόντα όπως το βρεφικό γάλα, με την εξοικονόμηση πόρων να περνά απευθείας στους καταναλωτές λόγω της απουσίας διαφημιστικής τιμολόγησης. Επιπλέον, η πρόσφατη μεταρρύθμιση που στοχεύει σε αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών έχει ήδη επιδείξει σημαντική επιτυχία, με μείωση 76% σε τέτοιες περιπτώσεις εντός μόλις ενός μηνός από την εφαρμογή.

Σε δήλωσή του, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας τόνισε την πρωτοποριακή υιοθέτηση από την Ελλάδα στοχευμένων παρεμβάσεων εναρμονισμένων με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αυτά τα μέτρα αποσκοπούν στη διόρθωση των στρεβλών εμπορικών πρακτικών και στην προώθηση μιας πιο διαφανούς αγοράς λιανικής, προς όφελος τελικά των καταναλωτών με τον περιορισμό του πληθωρισμού.

Τα τέσσερα βασικά μέτρα περιλαμβάνουν:

  • Μείωση των εκπτώσεων προμηθευτών: Οι προμηθευτές έχουν πλέον εντολή να μειώσουν τις προσφορές τους σε εταιρείες λιανικής κατά 30%, με αντίστοιχες μειώσεις στις τιμές καταλόγου σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως προϊόντα καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής.
  • Ανώτατο όριο στα κέρδη της βρεφικής φόρμουλας: Ορίστηκε ανώτατο όριο στο περιθώριο μικτού κέρδους για τις εταιρείες που ασχολούνται με την εισαγωγή, την παραγωγή και τη διανομή βρεφικού γάλακτος. Αυτή η κίνηση αναμένεται να μειώσει τις τιμές στο ράφι κατά περίπου 15%.
  • Πρόληψη αδικαιολόγητων σημάνσεων: Απαγορεύεται στους προμηθευτές να αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων για τρεις μήνες μετά από οποιαδήποτε αύξηση, περιορίζοντας ουσιαστικά τις αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών και προωθώντας τη σταθερότητα στην αγορά.
  • Καθαρή τιμολόγηση για φρέσκα προϊόντα: Οι προμηθευτές νωπών προϊόντων καλούνται πλέον να πωλούν τα προϊόντα τους σε «καθαρές» τιμές, ενισχύοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και μειώνοντας σταδιακά τις τιμές στο ράφι.

epiloges super market diatrofi

Αυτές οι παρεμβάσεις αντιπροσωπεύουν μια σημαντική απόκλιση από τις μακροχρόνιες πρακτικές που παρέσυραν τον ανταγωνισμό και τη λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές. Δίνοντας προτεραιότητα στην προστασία των καταναλωτών και την ακεραιότητα της αγοράς, η ελληνική κυβέρνηση στοχεύει στην καταπολέμηση του πληθωρισμού και στη διασφάλιση μιας δίκαιης και ανταγωνιστικής αγοράς.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα