Τη διερεύνηση περιστατικού με παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία αναλαμβάνει ο ΟΣΕ, εγείροντας εκ νέου ερωτήματα για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο.
Ο ΟΣΕ επιβεβαίωσε τη διερεύνηση περιστατικού που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση τρένων στον σταθμό του Κορινού Πιερίας, τη Δευτέρα (25/11), όταν αμαξοστοιχία του προαστιακού, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα, ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης, ενώ η αμαξοστοιχία Intercity 57, με προορισμό την Αθήνα και περίπου 200 επιβάτες, πλησίαζε στο σημείο.
Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, ο ΟΣΕ υπογράμμισε ότι στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου λειτουργεί σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης από τον Αύγουστο του 2023, με όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά ασφαλείας. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι έχουν ξεκινήσει οι απαραίτητοι τεχνικοί έλεγχοι σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και την κατασκευάστρια εταιρεία για την εξακρίβωση των αιτίων του περιστατικού.
“Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό”, καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
“Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό“.
Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση τρένων
Το περιστατικό, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ριζοσπάστης», σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, όταν σύμφωνα με την καταγγελία μηχανοδηγού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένας συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού.
Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 με προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά, καθώς είχε πράσινους σηματοδότες, στο σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό του Κορινού, ακινητοποιημένος, θορυβήθηκαν και επικοινώνησαν μαζί του μέσω κινητού τηλεφώνου. Τελικά, το Intercity μπόρεσε να σταματήσει με ασφάλεια, πριν φτάσει στο σημείο.
Οικονόμου: «Θα ερευνηθεί οπωσδήποτε»
«Θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» το περιστατικό με τα τρένα στον Κορινό Πιερίας, δήλωσε το πρωί της Τετάρτης ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. Όπως υποστήριξε ο ίδιος, στην περιοχή λειτουργεί και η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση, ενώ με βάση τις δικές του πληροφορίες, στην αναφορά που έχει υποβάλλει ο μηχανοδηγός του Intercity αναφέρεται πως «δεν λειτούργησε το φανάρι, δηλαδή ότι δεν ήταν κόκκινο, ήταν πράσινο».
«Μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά στο συγκεκριμένο φανάρι, το οποίο ανταποκρίνεται. Το ότι δεν λειτούργησε το φανάρι είναι κατά δήλωση του μηχανοδηγού» είπε ο κ. Οικονόμου και συνέχισε: «Δεν γνωρίζω αν είναι τεχνικό το πρόβλημα, το θέμα θα ερευνηθεί οπωσδήποτε» επισήμανε ο ίδιος.