9.8 C
Athens
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024

Serge Gainsbourg: Η θυελλώδης σχέση του με τη Jane Birkin και το αθάνατο τραγούδι τους

Η σχέση ανάμεσα στην Τζέιν Μπίρκιν και τον Σερζ Γκενσμπούργκ υπήρξε επική. Η νεαρή Βρετανίδα ηθοποιός στο Παρίσι της δεκαετίας του 1970, χορεύοντας στη λεωφόρο Saint-Germain με τη στοχαστική φιγούρα του Γάλλου μουσικού στο πλευρό της. Αγάπησαν και τσακώθηκαν με πάθος, σε μια δεκαετή σχέση που λειτουργεί ως ένα αρχέτυπο μεταξύ μουσικού και μούσας στο μποέμικο Παρίσι και 40 χρόνια μετά τη διάλυσή της, ακόμα δεν τους χορταίνουμε.

jane birkin kai serge gainsbourg

Δεν ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά

Όταν η Birkin και ο Gainsbourg συναντήθηκαν στα γυρίσματα του Slogan, μιας ταινίας σε σκηνοθεσία του Pierre Grimblat που γυρίστηκε το 1968, η Birkin υπέφερε ακόμα από την καρδιά που συνόδευε την εξαφάνιση του τότε συζύγου της, συνθέτη John Barry, ο οποίος είχε μετακομίσει στο Λος Άντζελες. Έφτασε στο Παρίσι μη μπορώντας να μιλήσει ούτε μια λέξη γαλλικά, με τη νεογέννητη κόρη της Κέιτ στην αγκαλιά της, και της προσφέρθηκε ο ρόλος απέναντι στον πρωταγωνιστή Gainsbourg αφού έκλαψε με λυγμούς στο τεστ της οθόνης της.

Οπότε δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι απέτυχε να δει την απόρριψη του συμπρωταγωνιστή της με την πρώτη εντύπωση. «Είναι φρικτός!» Ο μεγαλύτερος αδερφός της Άντριου Μπίρκιν θυμάται την Τζέιν που του είπε, αναφερόμενη στον μουσικό ως «εκείνο τον τρομερό άνθρωπο Σερζ Μπουργκινιόν». «Έχει σκοπό να γίνει ο εραστής μου, αλλά είναι τόσο αλαζονικός και σνομπ και με περιφρονεί απολύτως».

Μόλις το πρώτο τους βράδυ που πέρασαν μαζί, κατά το οποίο ο Gainsbourg πάτησε άκομψα τα δάχτυλα των ποδιών της αφού σύρθηκε απρόθυμα στην πίστα, ο Birkin συνειδητοποίησε ότι η υποτιθέμενη αλαζονεία του ήταν στην πραγματικότητα ντροπαλότητα. Ακολούθησε περισσότερος χορός και η βραδιά τελείωσε με τον Gainsbourg λιποθυμημένος στο κρεβάτι στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του. Ωστόσο, στην πιο ασυνήθιστη στροφή από εκείνη της Elizabeth Bennet και του Mr Darcy, η Birkin θυμάται ότι ήταν μια τέλεια ρομαντική βραδιά και έδωσε τη θέση της σε μια περιεκτική ιστορία αγάπης.

Το διάσημο καλάθι της Birkin έκρυβε πλήθος αμαρτιών

Πριν η Birkin κουβαλήσει την ομώνυμη τσάντα που σχεδίασε για εκείνη η Hermès – όπως λέει η ιστορία, ανέτρεψε τη χειραποσκευή της ενώ προσπαθούσε να τη στοιβάσει στον εναέριο χώρο σε μια πτήση και έτσι άρχισε να παραπονιέται για την απουσία τσέπες στην τσάντα που είχε επιλέξει , όταν ο άντρας που καθόταν δίπλα της αποκάλυψε ότι ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της πολυτελούς φίρμας και της προσφέρθηκε να σχεδιάσει ένα γι’ αυτήν – η τσάντα που διάλεξε η Birkin ήταν ένα μεγάλο ψάθινο καλάθι, στο οποίο μάζευε μπιχλιμπίδια στα ταξίδια της στο Παρίσι.

Το ανώνυμο σχήμα και το γενναιόδωρο μέγεθος της τσάντας την κρύβουν, οπότε όταν, κατά τη διάρκεια μιας πλούσιας χριστουγεννιάτικης βραδιάς στο Paris Bistro Maxim, η νεαρή ηθοποιός γλίστρησε μέσα της μερικά κομμάτια από τα εκλεκτά μονόγραμμα σερβίτσια του ιδρύματος, κανείς δεν χτύπησε το βλέφαρο. Μόλις αργότερα, όταν το καλάθι της γλίστρησε από τον καρπό της ενώ υπέγραφε αυτόγραφο και έστειλε την πορσελάνη της να πετάει στο πάτωμα, το ανακάλυψαν. Σε μια τέλεια πράξη παριζιάνικης διακριτικότητας, ένας ευγενικός σερβιτόρος της το μάζεψε και το αντικατέστησε στο καλάθι.

Η ρομαντική τους ζέση διατηρούνταν με συχνούς και περίτεχνους δημόσιους καβγάδες

Τόσο η Birkin όσο και ο Gainsbourg είχαν φλογερό ταμπεραμέντο. Όταν τσακώνονταν, το έκαναν δυναμικά και δημόσια. Σε μια τέτοια περίσταση στο μπαρ Castel του Παρισιού, εξαγριωμένη από το ντουφέκι του Gainsbourg στο καλάθι της για να αποκαλύψει τα άθλια αντικείμενα στο κάτω μέρος του, η Birkin πήρε μια τάρτα κρέμας και την πέταξε με μανία στο πρόσωπό του πριν τον κυνηγήσει στη λεωφόρο St Germain. Ήταν, όπως είναι κατανοητό, έξαλλος και έτσι, διαισθανόμενη την ανάγκη για μια μεγαλειώδη χειρονομία για να αντισταθμίσει το θυμό του, η Μπίρκιν ρίχτηκε ασυνήθιστα στον Σηκουάνα – μια κίνηση που έκανε το χειροποίητο μπλουζάκι της Yves Saint Laurent να μικρύνει, δίνοντας στον Gainsbourg ατελείωτη απόλαυση.

Τελείωσε γλυκά, πάντως. «Σκαρφάλωσα έξω και πήγαμε με χαρά στο σπίτι χέρι-χέρι», θυμάται ο Birkin σε συνέντευξή του. «Ο Σερζ ήταν, θα πείτε, θαυμαστής της μεγάλης χειρονομίας». Ο Gainsbourg και η Birkin λάτρευαν να χορεύουν και για όσο ήταν αρκετά μικρή ώστε να χωράει σε ένα καλάθι η κόρη τους Charlotte συνόδευε το δίδυμο σε βραδινές εξόδους. Καθώς τα παιδιά μεγάλωναν, ωστόσο, το ζευγάρι προσάρμοσε το πρόγραμμά του για να εξυπηρετήσει τη νυχτερινή τους ζωή. ξυπνούσαν στις τρεις το μεσημέρι, όταν ο Μπίρκιν μάζευε τα παιδιά από το σχολείο, τα πήγαινε στο πάρκο και τα έφερνε σπίτι για φαγητό.

jane serge

Τα ερωτικά τους τραγούδια δεν ήταν για τους λιπόθυμους

Το 1969, οι Birkin και Gainsbourg έγιναν πρωτοσέλιδα με το σούπερ ερωτικό Je t’aime… Moi Non Plus. Ένα ερωτικό τραγούδι που είχε γράψει αρχικά ο Gainsbourg για την τότε ερωμένη του Brigitte Bardot αρκετά χρόνια νωρίτερα, αλλά η οποία είχε αρνηθεί να επιτρέψει να κυκλοφορήσει δημόσια η δική της εκδοχή καθώς ήταν παντρεμένη εκείνη την εποχή. Μια ομολογουμένως ζηλιάρης εραστής, η Birkin ισχυρίστηκε ότι δεν άντεχε να δει τον Gainsbourg να ηχογραφεί το τραγούδι με κανέναν άλλο. Η συμμετοχή της το έκανε μια τόσο δυναμική αισθησιακή υπόθεση – οι στίχοι του τραγουδιού συνοδεύονταν από ένα σάουντρακ από απαλές γκρίνιες και στεναγμούς που κορυφώθηκαν σε μια χορτασμένη έκρηξη στο τέλος του – που απαγορεύτηκε αμέσως στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, ωθώντας το τόσο στην ύβρη όσο και σε νούμερο ένα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν ακαριαία.

Το ζευγάρι διέψευσε τις φήμες ότι το τραγούδι είχε ηχογραφηθεί εν μέρει τοποθετώντας μικρόφωνα κάτω από το κρεβάτι τους, με τον Gainsbourg να σχολιάζει με θλίψη: «Δόξα τω Θεώ δεν ήταν, αλλιώς ελπίζω ότι θα ήταν ένας δίσκος που παιζόταν πολύ». Απολάμβαναν την αντίδραση που προκάλεσε το τραγούδι: παίχτηκε για πρώτη φορά σε συναδέλφους σε ένα παριζιάνικο εστιατόριο που το ζευγάρι είχε επιλέξει να φάει αμέσως μετά την ηχογράφηση. «Καθώς άρχισε να παίζει, το μόνο που μπορούσες να ακούσεις ήταν τα μαχαίρια και τα πιρούνια να κατεβαίνουν», φέρεται να παρατήρησε η Μπίρκιν, ενθουσιασμένη. Ο Gainsbourg απάντησε: «Νομίζω ότι έχουμε ένα ρεκόρ επιτυχίας». Η Birkin επέμενε από τότε ότι ο δίσκος ήταν εντελώς αθώος, παρά τη φήμη του. «Δεν ήταν καθόλου αγενές τραγούδι», δήλωσε το 2004.

Ο έρωτάς τους ξεπέρασε για πολύ την σχέση τους

Αν και η σχέση τους τελείωσε μετά από δέκα χρόνια μαζί, όταν η Birkin κουράστηκε από το υπερβολικό ποτό του Gainsbourg και την επιθετικότητα που συχνά ακολουθούσε, ο έρωτάς τους παρέμεινε ένθερμος μέχρι το τέλος. Όταν η τρίτη κόρη της Birkin, με τον εραστή της Jacques Doillon, γεννήθηκε λίγο μετά τον χωρισμό τους, ο Gainsbourg της έστειλε ένα κουτί γεμάτο βρεφικά ρούχα και μια κάρτα που έγραφε «Papa Deux», πριν γίνει αργότερα νονός του παιδιού. Ήταν ο καλύτερός της φίλος και παρέμειναν κοντά για το υπόλοιπο της ζωής του.

Κατά συνέπεια, ο θάνατος της Gainsbourg το 1991 συγκλόνισε την Birkin και τις τρεις κόρες της στον πυρήνα τους. Πέρασαν τρεις μέρες με το σώμα του, απρόθυμοι να τον αφήσουν να φύγει, και όταν τον έθαψαν, η Μπίρκιν τοποθέτησε το «Munckey», ένα πολυαγαπημένο λούτρινο παιχνίδι που είχε κρατήσει κοντά της από την παιδική της ηλικία, στο φέρετρό του. Μη μπορώντας να ανταγωνιστεί τη θλίψη της, η Doillon άφησε την Birkin και έκτοτε ζει μόνη της στο Παρίσι, περιτριγυρισμένη από αναμνηστικά της κοινής τους ζωής.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα