19.3 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024

Τα τρόφιμα με τις μεγαλύτερες τιμές στα σούπερ μάρκετ

Οι τιμές βασικών τροφίμων παραμένουν στα ύψη παρότι υπάρχει μικρή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού .

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • Τροφές και είδη για κατοικίδια: +12.08%
  • Νερά και αναψυκτικά: +10,48%
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +9,59%
  • Έτοιμα γεύματα: +8,20%
  • Βρεφικές και παιδικές τροφές: +6,98%

Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής και των ακραίων κλιματικών φαινομένων. H κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», που περιλαμβάνει και το ελαιόλαδο, καταγράφει αύξηση κατά 5,18%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • Χαρτικά, πάνες & σερβιέτες: -6,12%
  • Γάλα και χυμοί: -4,15%
  • Γιαούρτια και λοιπά γαλακτοκομικά: -4.11%
  • Αλλαντικά: -2,11%
  • Τυροκομικά: -1,79%

Το ΙΕΛΚΑ κάνει λόγο για συγκρατημένη αύξηση τιμών την οποία αποδίδει σε μια σειρά από λόγους, μεταξύ των οποίων στο «αυστηρό θεσμικό πλαίσιο» μέσα στο οποίο λειτουργούν τα σούπερ μάρκετ.

Αύξηση 63,4% στο ελαιόλαδο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το μήνα Φεβρουάριο συνεχίζει να κινείται με πολλαπλάσια ταχύτητα ο τιμάριθμος στα τρόφιμα, καθώς διαμορφώθηκε στο 6,7%. Καταγράφεται αύξηση 63,4% στο ελαιόλαδο και 12,3% στα φρούτα. Οι ανατιμήσεις διαμορφώνονται στο 13,8% σε μεταλλικό νερό-αναψυκτικά και χυμούς φρούτων.

Σε σχέση με τον Ιανουάριο, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο δείχνουν μικρές μειώσεις σε βασικά είδη διατροφής, όπως τυριά (-0,7%), γιαούρτι (-2,5%), αλλαντικά (-2,4%), χοιρινό-πουλερικά (-1,2%), ψωμί και δημητριακά (-0,5%), αλλά και νέες αυξήσεις σε μοσχάρι (1,1%), ψάρια (3,3%), αναψυκτικά-χυμοί (2,6%), αυγά (4,4%).

Τα νέα μέτρα και η σκληρή πραγματικότητα

Τέσσερα νέα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβεια  που μπήκαν σε εφαρμογή απο 1 Μαρτίου ανακοίνωσε  το υπουργείο Ανάπτυξης περιμένουν μα φέρουν καρπούς .

Μα θυμίσουμε τα 4 μέτρα :

Μείωση εκπτώσεων προμηθευτών προς σούπερ μάρκετ και μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με μείωση των τιμών τιμοκαταλόγων 

Η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα (1.500 είχαν φτάσει στο ΥΠΑΝ έως την ώρα έναρξης του Υπουργικού Συμβουλίου). 

 

Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).

 

Η μεταρρύθμιση έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα